Onze kater haalt het water uit het waterbakje, hoe dit te stoppen?

Onze kater haalt het water uit het waterbakje waardoor het over de hele vloer ligt en onze andere kat en hij zelf geen water hebben als we overdag weg zijn. Weet iemand hoe we dit kunnen oplossen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K

Antwoorden (5)

Er bestaan bakken met een naar binnen gebogen bovenste rand. Als ze daar in slaan met hun poten, kan het water er niet uit. Dierenzaken hebben vaak veel verschillende vormen bakken, ook voor dit soort (on)mogelijkheden.
Ivana
11 jaar geleden
goede kans dat je kat dit doet uit verveling en balorigheid hierom.
verrijk de omgeving van je kat: gebruik voerpuzzels, speel regelmatig en vaak met je kat.
haal als het een binnenkat betreft regelmatig iets van buiten naar binnen, zoals een gevonden vogelveer, een kastanje of een kartonnen doos uit de super.

daarnaast vindt je kat het wellicht gewoon leuk om met water te spelen, die katten heb je.
zet dan op een plek waar het weinig kwaad kan af en toe een teiltje water neer, met wat pingpongballetjes erin ofzo. zeker in de zomer is dit heerlijk verfrissend voor de kat.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb 3 katten en 1 ervan doet dit al 17 jaar, zowel binnen als buiten.
Zodra er ergens stilstaand water ligt doet hij dit.
Er zijn meerdere katten die dit doen, er bestaat voor hen speciaal een waterbak welke het water rondpompt,
Doordat het water stroomt hebben de katten niet meer de behoefte om er in te graven.
Rieneke1
11 jaar geleden
goede toevoeging brainless!
Mijn kat doet dat ook, ik heb een oplossing bedacht. Ik heb een plastic bakje vastgelijmd op een dienblad. In dat bakje zet ik een schaaltje met water. De kat kan het niet meer omgooien of verschuiven en ik kan het gewoon oppakken en er schoon water in doen, zonder het hele dienblad onder de kraan te hoeven houden. Bij mij werkt het!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb het volgende gedaan:
ik heb twee steel (melk-) pannen van rvs als waterbakken. makkelijk om op te pakken/af te wassen en te vullen en op de grond staat het stevig.
bovendien is één waterbak per definitie altijd te weinig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo wat je ook zou kunnen doen is de kat een drinkfontein kunnen geven, die zijn wat groter en zwaarder dan een gewoon bakje.
Mijn katten hebben ze ook, en wat nog een voordeel is, is dat ze veel meer drinken wat ook nog beter is voor de nieren ter voorkoming van vorming van blaasgruis.
De internetsite Zooplus heeft verschillende modellen.

Toegevoegd na 2 uur:
Doordat het stromend water is drinken mijn katten veel meer, vroeger als ik een gewoon waterbakje neerzette zag ik ze nooit drinken en het bakje was s'avonds nog vol.