kan de sterilisatie van een poes ongedaan gemaakt worden?

heb poezen van het asiel waar ze standaard gesteriliseerd worden. zou willen weten of dit ongedaan gemaakt kan worden om ze dus kittens te kunnen laten krijgen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K
Rieneke1
12 jaar geleden
gelukkig kan dit niet.
de asiels raken binnenkort weer overstroomd met kittens. www.leukeennestje.nl

Het beste antwoord

Hieronder het antwoord van een dierenarts

Nee ik vrees dat het ongedaan maken van een sterilisatie niet mogelijk is. De woordkeuze is ook een beetje verkeerd. Bij het steriliseren van poezen verwijderen we de beide eierstokken. Eigenlijk is het dus een castratie van de vrouwelijke dieren. Het doel is ook om de hormonen met hun invloed weg te nemen. Bij een echte sterilisatie laat je de eierstokken zitten (en dus de hormoonproduktie) en zou je alleen de eileider af binden ter preventie van drachtig worden. Zeer waarschijnlijk is jouw poes gecastreerd en is deze castratie onomkeerbaar.

Succes verder

Dierenkliniek Buitenveldert
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Natuurlijk kan dat niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nope dat kan niet meer! Als het eenmaal gedaan is komt het niet meer ongedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig kan dit niet. Als je kittens wil, ga dan gewoon ff naar t asiel of hoor ff rond. Aanbod genoeg. Er worden jaarlijks al genoeg ongewenste kittens en katten afgemaakt met als enige reden dat er gewoon te veel zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan niet, er zijn essentiële onderdelen verwijderd en die heeft de dierenarts echt niet bewaard....