Hoe zorg ik ervoor dat mijn hond geen papier meer pakt?

Mijn hond heeft de vervelende tik om vaatdoeken te pakken maar vooral papierenzakdoeken (soms gewoon papier). Thuis hebben we meerdere malen geprobeerd om boos te zijn alleen nu gebeurd het meer omdat ik ziek ben en de hond niet in de gaten te houden en als ik het zie niet echt er op kan mopperen. Mijn hond is 1,5 jaar oud en hoop dat deze vervelende tik kan ophouden we hebben van alles geprobeerd maar misschien weten jullie iets?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is in ieder geval speels gedrag van een jonge hond. Maar... een hond moet leren wat wel en niet mag. Waarschijnlijk vind hij jullie negatieve aandacht en gebrom zó leuk, dat het hem sterkt in zijn dadendrang. 'Lekker pikken, dan krijg ik alle aandacht'. Bij reacties staat een oplossing van Heer Voldemort. Prima. Je moet de hond door de zakdoekjes zelf laten straffen, maar dan moet je ook verder niet je stem verheffen of je er mee bemoeien. De gedachten hierachter is, dat de zakdoekjes 'terug bijten' en dat voelt hij als een reprimande. Drie maal achterelkaar op deze wijze bestraft (geen succes tussendoor) en het leed is geleden. Niet zielig vinden, het is niet zielig. De hond kiest er zelf voor en kan het dus ook nalaten. Je kan nog wel een aantal andere schrikreacties veroorzaken: een blikje met omvallende knikkers of een sleutelbos gooien zonder dat de hond merkt dat het door jou gebeurt, maar dat moet je zelf uitpluizen. Creatief zijn dus.

zet het papier hoog zodat je hond er niet bij kan

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100