Gaat een akita inu en een shiba inu samen?

Wij hebben een shiba inu van 3 jaar en hebben er nu een akita inu bij van 7 weken. De akita wil spelen maar de shiba wil dit niet. Dit mondt uit in gegrom, geblaf en bijten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K
Computoon
9 jaar geleden
Nou eerst nog opzoeken wat een inu is...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedoelt u honden

Antwoorden (2)

Ja, die gaan goed samen.

Om een Akita Inu met andere honden, katten en vooral ook kinderen om te kunnen laten gaan moeten ze al heel jong hieraan gewend raken. Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Akita_(hond)

Een Shiba Inu kan goed met andere honden overweg, maar zal wel soms de baas willen zijn. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Shiba_Inu

Het gedrag van jouw honden is dus m.i. niet uitzonderlijk.
9 jaar geleden
Die twee kunnen goed samen. Alleen het verschil in grootte kan een probleem zijn voor de Shiba Inu. Als de Akita wil spelen, gooit hij heel zijn gewicht in het spel en dat kan teveel zijn voor deShiba. Hou dus in de gaten of het voor een van beiden niet leuk meer is en geef ze dan een timeout. Stop de Akita een uurtje in de bench om uit te rusten, of scheidt ze op andere wijze zodat er geen ongelukken of kwetsuren ontstaan.

Pas als de Akita enige rust in zijn jonge lijf heeft gekregen of te stoppen is door een commando, kan je de twee wat langer met elkaar laten spelen. Ze moeten vrienden worden geen vijanden.
Vrienden worden ze ook als je ze samen mee naar buiten neemt waar ze los van de lijn ieder hun eigen energie kunnen kwijtraken. De Shiba kan dan ook wat makkelijker afstand nemen als het teveel wordt. Samen wandelen geeft ook een versterking van de roedelband.
Ivana