Is het in orde als een kitten bij zijn broertje "melkt"?

Sinds kort heb ik twee katertjes, ze zijn bijna 3 maanden oud. Ze zijn al vroeg (8 weken) bij hun moeder weggehaald.. En "melken" veel. Met name één katertje melkt altijd bij zijn broertje. Zijn broertje laat het toe en doet nu ook steeds vaker mee, op zijn eigen buik. Steeds wanneer ik met hem knuffel zoekt hij ineens naar zijn broertje om hem vervolgens te melken. Ze spinnen en knuffelen allebei veel, dus lijken het prima naar hun zin te hebben. Ik vraag me alleen af of het gezond is dat de ene het zovaak (minstens 7 keer per dag) en bij zijn broertje doet. Ik heb er helemaal geen ervaring mee.. Kan iemand mij hier misschien iets meer over vertellen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik begrijp alleen niet zo goed waar de kitten dan precies aan zuigt?

Antwoorden (1)

De katjes zijn idd veel te vroeg bij hun moeder weg gehaald, 7 weken later zou ideaal zijn geweest. Dit gedrag \zouden ze normaal bij hun moeder vertonen om de melktoevoer op gang te brengen, maar aangezien mams er niiet meer is vertonen ze dit gesdrag bij elkaar. Als er geen broer of zus aanwezig is vertonen ze dit gedrag, en ook sabbelgedrag bij hun eigenaar. Het is zoeken naar vervanging. Laat ze maar doen, en hopelijk leren steeds meer mensen dat je een kitten tekort doet als je het niet tot 13 a 15 weken in het nest laat. Scheelt ook veel gedragsproblemen in de toekomst.
Rieneke1
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dankjewel Rieneke, dat stelt me gerust. Het is inderdaad sneu dat ze zo vroeg zonder moeder waren. De moeder is bij hen weggehaald omdat haar baasje weer is gevonden (ze was weggelopen en in het asiel bevallen). Nu hebben ze elkaar dan ter vervanging van moeders om op te sabbelen.
Rieneke1
4 jaar geleden
@ Isabella 72 Soms heb je idd geen keus. Hoewel ik het triest vind dat de kittens niet met moeder mee konden, al was het maar voor enkele weken nog. Hopelijk laat de eigenaar haar nu rap castreren. Het is idd heel goed dat je 2 nestgenootjes in huis hebt gehaald, ook qua opvoeding kunnen ze nog veel van elkaar leren. En je hoeft je idd geen zorgen te maken. Veel plezier nog met de kleintjes!