Een opgetuigde kerstboom en een speelse pup, hoe combineer je dat?

Zodat de kerstboom niet afgebroken wordt. De hond is trouwens groot, dus op een krukje of tafeltje zetten gaat niet werken tenzij die tafel hoger dan 1.50 meter is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

Dat moet je niet willen combineren.
Afgezien nog het feit dat pups uitermate snel en slim
zijn en je ze niet langdurig in een bench kunt houden, bestaat het grote gevaar dat de pup lampjes kapot bijt of het snoer onderhanden neemt.
Met lampjes die in serie staan op 230 V is dat bloedlink.
Dit is te voorkomen met ledlampjes die via een netvoeding of trafo werken , dat is meestal maar 24 V.
Zelf heb ik nu 3 pups van 8 maanden, omdat we Cairn Terriers fokken.
Die komen overal proefondervindelijk achter.
Afleiden en belonen werkt overigens beter dan straffen.
Misschien een boom in de tuin?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Het enige dat ik zo snel kan bedenken de pup in botsing laten komen met de opgetuigde kerstboor, zodat deze bovenop de hond valt. Dan blijft je pup er gegarandeerd bij uit de buurt. Maar dit is wel een erg dure optie...

De andere optie is dat je een hekje rondom de kerstboom zet dat hoog genoeg is dat de hond er niet overheen stapt...

Of gewoon een jaar de kerstboom niet zetten en hopen dat het in 2010 wel kan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bench voor een pup is een veilig plekje, en bescherm je hem ook tegen te veel aandacht zodat deze toch zijn rust krijgt. Scheelt al veel als jij naar boven moet en boodschappen gaat halen.

De boom in een hoek plaatsen zodat de minste kans heeft om te vallen.
En de hond daar het minste te zoeken heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Bench
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is er mis met een bench neem aan dat je niet weet hoe zoiets werkt. Het is geen straf voor een hond, maar juist een hele veilige plek en deze hoeft er echt niet altijd op slot hoor.
Mijn pup heeft erin gelegen is nu 7 dan kan hij kiezen tussen de zitzak of de bench deze staat altijd open, en kruipt in de bench. En niet omdat het van ons moet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als die open staat +100.
Dan heeft die ze eigen plek. als je uurtje weg moet kan het ook.
Maar je hebt mensen die laten zo een hond van 7 uur smorgens tot 5 uur erin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat klopt maar dat had ik ook niet gezegd.
Ik schreef ook als je naar boven gaat of boodschappen moet doen.
Als een beest de hele dag hierin moet zitten dat vind ik onnodig. Als wij lang weg moesten had de hond boven een klein kamertje met een slot erop, en daar mocht deze spelen, en slopen, en is zijn wilde haren nu kwijt en kan lekker de hele tijd loslopen in huis. Ik neem je min niet kwalijk hoor.
Rieneke1
14 jaar geleden
compensatieplusje lora :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn pup heeft idd een bench. Het is een echte sloper, dus de bench is geen overbodige luxe. Ze kruipt er 's avonds zelf in, het is haar veilige plekje geworden. Ik sluit haar regelmatig ook op in de bench en heb hier echt geen moeite mee hoor.
gewoon goed opletten en straffen als hij er toch aan zit.

Ook kun je wat speeltjes kopen zodat die zich daar mee bezig houd.

( echte oplossingen zijn er niet)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn wel oplossingen maar neem aan dat jij deze zielig vindt te merken aan jouw reactie op mijn antwoord. Hoe doe je dat dan als jij boodschappen moet doen, neem je de boom dan mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de bench
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of de hond meenemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihih ja maar dat kan ook niet altijd.
1. Afwachten wat gebeuren zal , op video vastleggen en verkopen aan een amerikaanse zender voor grof geld
2. Een educatief programma in elkaar steken voor puppies begeleiding versus opgetuigde kerstboom : louter preventief met eerst kleine kunstkerstboompjes, vermanende vingertjes, japanse robotjes die een "Niet doen , mag niet" fluisterzacht uitspreken gevolgd door een resem banbliksems
3. Een "non-go" terrein afbakenenen met een grachtje en lego blokjes
4.Een flexible kerstboom met onverwoestbare bollen en eetbaar engelenhaar
5.De puppie een rol toebedelen in de kerststal, herdershond of puppie in schaapskleren. Hij zal dat wel tof vinden op die jeudige leeftijd.
6. Op wintersport of citytrip gaan gedurende de kerstdagen
7.De kerstboom op het dak zetten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kerstboom in de éne kamer, de pub in de andere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je eigen pub.... :) Ik ben voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, pup natuurlijk.
Ik zag al die gezelligheid al (in de pub) voor me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kerstboom op zolder laten dus....
Dit is nou weer zo'n heerlijke mogelijkheid voor goede opvoeding. Mijn pup was 12 weken toen de kerstboom werd geplaatst. Ik heb er héél veel tijd in gestoken om alles in goede banen te leiden. Daar moet je echter tijd voor hebben.

Ze mocht los als ik in de kamer was en verliet ik de kamer, dan ging ze in de bench. Twee vliegen in een klap: de bench werd haar veilige plaats en de omgang met de kerstboom was meteen geklaard.

Natuurlijk is dit, zoals voorgaand, bij drie pups tegelijkertijd niet te realiseren, maar met één pup en de nodige inzet zeker wel. Ik kon haar vervolgens tijdens de kerstdagen ook meenemen naar ouders en familie. Jong (af)geleerd is oud (niet) gedaan.
Ivana
14 jaar geleden
Misschien kun je hem in de vlaggenmast hijsen; de kerstboom bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou de kerstboom in de hoek kunnen zetten, en de inrichting van de woonkamer tijdelijk zo veranderen, dat er meubels voor de kerstboom staan.

Verder zou je de hond ook gewoon kunnen straffen als hij/zij aan de kerstboom zit, zo leert de hond het ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen mijn (Kuvasz)-pups hun eerste kerst bij mij vierden, heb ik mijn kerstversiering gewoon aangepast - omdat ik niet van kunstbomen houd, was een boom gewoon geen optie dat jaar. Ik had overal grote boeketten gemaakt van kersttakken, hulst, en witte bloemen. De kerstlichtjes hingen in slingers voor de ramen, met de versieringen daarin, en dat laatste was zo'n hit, dat er de volgende jaren altijd kerstlichtjes en versierselen voor de ramen zijn gebleven, óók toen de kerstboom het jaar daarop weer in ere hersteld was.....Je hebt maar één kerstmis met je hond als pup - doe jezelf en je hond die stress met benches in en uit toch gewoon niet aan, en op het kritieke moment dat er iets overkookt tóch een rotklap in de kamer....Het is kerst voor alle bewoners, vind ik - óók voor viervoetigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat kan helpen is om zo'n eend/kikker of wat ook met sensor onder de boom te zetten,als de hond in de buurt komt,reageerd die sensor en maakt geluid-in de meeste gevallen schrikken dieren hier van...en je kunt ook rondom de voet van de kerstboom alluminumfolie neer leggen,dat kraakt als ze er op komen en dat schrikt ook af..