Hoe moet ik mijn vissen onderhouden?

Ik heb 13 visjes gekregen van een buurvrouw die ze niet meer wou.
Ik weet dat 6 daarvan (neon) tetras zijn.. 2 garnaaltjes (1 white pearl en 1 vuurgarnaal (denk ik)).. 2 corydoras (Een grote met een wat dikkere buikje en een kleine) en 1 Indische modderkruiper.
De overige twee visjes wist ik niet te ontcijferen..

Nou heb ik ze allemaal maar in een grote kom met water (de helft 'vies' water waar ze al in zwommen en de helft kraanwater.. Maar ik weet verder niet of dit wel juist is.

Wat voor voeding hebben ze nodig? Kunnen ze allemaal van hetzelfde potje eten of moeten ze apart gevoerd worden?

Ik wil er uiteraard een aquarium bij kopen, met planten en alle poespas.. Maar waar moet ik dan op letten?

Ze zwemmen nu allemaal een beetje door elkaar heen of blijven op de bodem liggen..

Wie o wie kan mij verder helpen met mijn visjes.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor uw vissen is dit een precaire situatie, Neon Tetra's bijv. houden van zacht, iets zuur water en je hebt nu voor de helft kraanwater toegevoegd ( dat is hard en alkalisch) als dat maar goed afloopt, zonder filter of planten. Geef ze best nog geen voeder, dat gaat het water nog meer vervuilen, als je ze voert, geef zo weinig mogelijk en vermijdt droogvoer. Vissen kunnen lang zonder eten. Zorg snel voor een zo groot mogelijk aquarium met verlichting, verwarmer en filter en veel waterplanten. Vraag zoveel mogelijk informatie in de aquarium-speciaalzaak. Als dat aquarium zo'n week of langer gestaan heeft, kan je de vissen erin onderbrengen, zorg ervoor dat de temperatuur gelijk is. Succes...
Z512099