Hoeveel eten is het best voor je ratten?

Ik heb al best een tijd ratten en ze zijn erg gezond en altijg blij maar ik vind ze erg klein en dun dus dacht ik mischien dan het aan het eten zou liggen dus wat en hoeveel is het beste voor mijn liefies?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (1)

Dat ligt aan het voer dat je hebt. Het staat over het algemeen op de verpakking.
Bij het voer Reggie Rat is het bijvoorbeeld 20-25 gram voer per volwassen rat per dag.
Bij het voer van Hope Farms is het 15-35 gram voer per rat per dag.
Zie ook deze website: http://www.allesoverratten.nl/algemeen/voeding/index.php

Naast het voer natuurlijk regelmatig wat groente en fruit, en ook af en toe wat dierlijke eiwitten (vooral als ze nog in de groei zijn). Een goede volledige voedingslijst is hier te vinden: http://www.tammeratten.nl/algemene-informatie/voeding/

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoe oud zijn je ratten? En zijn het mannetjes of vrouwtjes? Vrouwtjes ratten zijn altijd wat kleiner.
Uit wat voor lijn komen ze? Dat zou je even bij de fokker na moeten vragen, je hebt grote lijnen en kleine lijnen, ik heb een paar mannen uit een grote lijn gehad die echt gigantisch werden (bijna 750 gram).

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik lees in je vorige vraag dat je ratjes ziek waren. Zijn ze al weer beter en goed aangesterkt? Ziek zijn kost natuurlijk ook energie, en als ze nog in de groei waren hebben ze mogelijk een groei achterstand opgelopen.