Mijn hamster wordt agressief als ik aan zijn kooi kom, hoe kan ik hem dit afleren ?

Hij bijt dan in mijn vingers tot ze bloeden.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waar heb je de hamster vandaan? Het lijkt erop dat hij niet goed is behandeld en een nare associatie heeft met handen. Je kunt dit afleren met heel veel geduld. Door iedere ervaring met jouw hand een positieve te laten zijn. Dus met iets lekkers erbij. De hamster niet zomaar grijpen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb hem gewoon in de dierenwinkel gekocht.
Verder heb ik hem goed verzorgd
Z512099
6 jaar geleden
Door heel hard Aáááárgh te roepen, hij zal daarvan schrikken en het nooit meer doen, voorts zijn hamsters nachtdieren die slapen overdag en agressief zijn als ze wakker gemaakt worden, hoe zou jezelf zijn.

Het beste antwoord

Steek je vinger naar m uit, en roep dan: FOEI! ga maar in de hoek staan! Zeg je dan.

Grapje hoor... maar dit is wel een teken dat je je hamster (ZEER) te weinig aandacht hebt gegeven. Eigenlijk zou je met die hamster elke dag met m wat doen zodat je n band krijgt, zodat de hamster zich niet aangevallen voelt in zn teritorium.

Het beste is gewoon handschoenen aan en dit elke dag met m oefenen een paar x, tot ie uiteindelijk weer aan je gewend is. Maar daar heb je veel geduld bij nodig.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, ik zal hem meteen in de hoek zetten ;)