Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Laat ik een verstopte kat sardines "in eigen vocht' of 'in zonnebloemolie' eten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.5K
Ivana
10 jaar geleden
Maakt dat iets uit? Als hij maar weer tevoorschijn komt.
Ivana
10 jaar geleden
Lachuuuu, ik dacht dat de kat zich verstopt had en dat je hem ermee moest lokken. Sorry.
Pieter2011
10 jaar geleden
Haha, je was me vóór!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt het beste sardientjes in zonnebloemolie geven, ze vinden het lekker en het laxeert. Je kunt je de kat ook volle melk, ongeslagen room(zonder suiker) geven dat laxeert ook prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik dacht altijd dat sardientjes in zgn visolie kwamen, dus ik koos voor 'eigen vocht', maar dat lijkt eerder water inderdaad. Als ze het hebben over sardientjes in olie, hebben ze het dus over zonnebloemolie?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ze het hebben over sardientjes in olie kan dit zowel in bv.olijfolie, plantaardige olie, of zonnebloemolie.
Misschien zijn er nog wel meer soorten olie die hiervoor gebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke. De sardines in eigen vocht hebben tot nu toe geen effect. Een hard keuteltje is de dagwinst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet ook sardientjes in olie geven, dat laxeert prima!!
Ik hoor het nog wel. Succes!

Andere antwoorden (1)

Dat hangt van de duur en de mate van de verstopping af.
Als de kat wat zit te persen, en zich moeilijk lijkt te ontlasten, dan zou een sardientje in olie prima kunnen werken.
Niet het hele blikje geven, dat is echt teveel van het goede.

Als de kat echter daadwerkelijk verstopt zit (het lukt de kat niet ondanks veelvuldig persen ontlasting te produceren), dan is het zaak snel naar de dierenarts te gaan.
Soms moet de ontlasting handmatig verwijderd worden.
Wacht je te lang, dan kan zich een mega-colon ontwikkelen, en zit je met een groot probleem.
(Lees meer...)
Rieneke1
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding