Welk merk hondenvoer valt goed in de smaak bij honden?

Me hond eet niet zo goed nu ben ik eigenlijk opzoek naar hondenvoer die zo in de smaak valt dat ze weer goed eet. Het liefst droogvoer. Dus als het aan de hond lag kocht ze ............!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.8K

Het beste antwoord

Zoals hierboven al werd aangegeven, is vers vlees het beste dat je een hond kunt geven.
Mocht je toch brokken willen voeren, kies dan voor een goede kwaliteit. In veel merken zit 'n heleboel graan, érg weinig vlees, behoorlijk wat zout en veel -té veel- kunstmatige toevoegingen.

Je kunt het beste kiezen voor een geperste brok, die valt gewoon uiteen in de maag. Geëxpandeerde brokken gaan "zweven" in de maag en kunnen een maagtorsie (= maagkanteling) veroorzaken, vooral bij de grotere rassen.
Een goede geperste brok, met redelijk veel vlees, is Cavom. Deze brok is niet al te duur en verkrijgbaar bij veel dierenspeciaalzaken.
De meeste honden vinden dit een erg lekkere brok.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

het merk van de aldi
onze honden zijn er verzot op en eten dit beter als het dure merk eukanuba

en geloof me ze maken geen slechte brokken meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze hebben 2 soorten in een kleine zak en in een grote
kleine zak vinden mijn honden het lekkerst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor soort honden heb je dan Werk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb 2 jack russells
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij onze honden ook
vooral die driekleur glanst als een spiegel
de andere is helemaal wit dus dan zie je de glans niet zo goed
Probeer als je hond niet zo veel lust eens de brokken van Royal Canin. Deze brokken zijn net iets vetter waardoor je er ook iets minder van hoeft te geven. Heel veel honden vinden ze daardoor ook lekkerder en eten ze sneller deze brokken, dan van een c merk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn hond krijgt OK-brokjes. Een of ander Italiaans merk met de smaken rijst met kip, rijst met vis en rijst met lam.
Het is complete voeding, dus niet bijvoeren uit blik. Ik koop het bij Dobey dierenspeciaalzaak, en voor een kleine hond is dat best te doen.
13 jaar geleden
Als je nu goed voer hebt van een goed merk, zou ik eerst proberen om het zelf iets smakelijker te maken. Dat doe je door een half kopje heet water over het voer te gooien en even te schudden. Ruik maar, er komen nu geurstoffen los die voordien niet te ruiken waren.

Het slechte eten van smakeloze maar goede brokken heb ik op deze manier bij mijn hond opgelost.

Toegevoegd na 12 uur:
Het voer wordt niet zacht van deze actie. Je hoort duidelijk de brokken kraken als hij eet.
Maar als je met smaakvol eten je hond aan de maaltijd wilt krijgen, moet je vers gaan voeren of barfen, dan krijgen ze ook geen tandsteen. Dit is heel wat anders dan blikvoer.
Ivana
13 jaar geleden
Ik heb mijn hond altijd Bento Kronen gegeven.Dit komt in verschillende variaties voor.Het is niet erg duur maar wel goed en smakelijk voer. En af en toe een lekker blikje Pedigree pate is ook heerlijk voor de hond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pedigree schijnt veel zout te bevatten en das weer slecht voor het beestje maar daardoor vind ie het juist zo lekker .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het in een goede dierenwinkel navragen en eerst een kleine verpakking kopen.Ik denk dat bento kronen adult het beste is.En als de hond overgewicht heeft bestaat er ook nog een light variant.En voor de oudere hond speciaal seniorbrokken.
Veel succes ermee
Het allerbeste voor een hond en zijn darmstelsel is natuurlijk rauw vlees. Dit is wat de hond in de natuur ook eet. De bacteriën in rauw vlees zijn nodig voor een evenwichtig darmflora.

Honden die rauw voer eten, hebben niet of nauwelijks gebitsproblemen, niet of nauwelijks gewichts- en gewrichtsproblemen. Bovendien zijn ze sneller verzadigd en poepen ze veel minder.

Ik geef mijn hond al vanaf zijn geboorte Carnibest. 's Morgens een handje brokken van Farmfood en 's avonds 2 ons Carnibest. Hij is inmiddels 9 jaar en is een vriendelijke vrolijke hond, die gezond en vitaal is.

Alle honden lusten rauw vlees!!

Als je er aan wilt beginnen, doe dat dan heel langzaam. Eerst een heel klein beetje door zijn huidige voer en vervolgens steeds meer, zodat je de brokken hebt vervangen door rauw.

www.carnibest.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het meest verwende hondje in de wereld !! Eet alleen maar met pijn en moeite als ik hem brokjes geef van Royal Canin en dat ook nog in kleine beetjes die ik geef op de bank !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben een dierenwinkel die de brok afstemt op de hond. Als het niet voldoet aan de eisen kunnen wij de zak terugbrengen en een ander soort halen, net zo lang tot de "perfecte brok" voor onze hond gevonden is.
Deze dierenwinkel staat daar voor garant.

Overigens eet onze herdershond al bijna zijn leven lang Carocroc kip met rijst en onze Jack Russell Nutro.
Maar de brok die naar alle waarschijnlijkheid bij elke hond in de smaak zal vallen zijn die van Frolic. Maar die krijgen ze bij ons alleen maar als snoepje.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoop dat het plaatje te zien is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Frolic schijnt veel zout te bevatten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn honden, ik heb er vier en soms heb ik er 12-14, gaan allemaal acuut aan de gauwgauw (diarree) van Frolic, ze zijn er werkelijk dol op, maar ze schijten het behang van de muur, buiten dat als je ze Frolic geeft dan hebben ze hele vieze oranje poep van de caroteen die erin zit. Vlees?? ammehoela. Nee mijn ervaring, als eigenaar van een Mastino fok teef, is met Frolic abominabel slecht.
royal canin croc - een geel-blauwe zak
de voordelige van 20 kg, te koop bij zo'n beetje
alle dierenwinkels. rond de 30 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja iedereen heeft een ander idee over wat het beste voer is. honden worden het oudst en stinken het minst als je ze plantaardig voert.
Dit is ook nog eens veel dier- en milieuvriendelijker.
Bij www.vega-life.nl kun je voor een kwartje een proefzakje voer bestellen. Dus kan geen kwaad dat een keer te proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer in ieder geval een goed merk te gebruiken royal canin of eukanuba ,mijn hond deed het daar ook heel goed op

De vorige eigenaar van mijn hond, gaf hem altijd Aldi voer toen dacht ik moet ik dat maar geven, daar kreeg hij altijd slappe en oranje stront van tot dat ik hem de bovengenoemde merken ging geven je hebt ook minder nodig de hond haalt uit een kleinere hoeveelheid een hoop energie, zag ik helemaal toen mijn hond suikerziekte kreeg als hij te laag in zijn suiker zat en in elkaar zakte hoefde ik hem een klein beetje te geven en hij was dan weer helemaal bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ons ouwe besje is al tegen de 13 jaar en is gek op de gekleurde brokjes van de Aldi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
honden lusten mijns inziens alles wel hoor, en hebben net als wij verschil van smaak... duur of goedkoop maakt niet echt uit meestal, tenzij je ze er zelf mee verwent...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn hond had altijd diaree enzo,dus wij zijn overgestapt naar ander hondenvoer,ik weet niet precies hoe die heet want ik moest mijn hond laatst wegdoen. :(
Maar het is in ieder geval een roze/rood/bruin achtige kleur zak en dan kan je kiezen; adult,junior enz.
Ik kocht die zakken altijd bij een dierenwinkel want nergens anders zijn ze verkrijgbaar. die zakken kosten ongeveer 60,00. maarja mijn hond is wel van zijn diaree af.

groetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We hebben een Cairn Kennel, dat wil zeggen zijn erkend
fokker, kennelhouder, houden onze diertjes echter lekker in uit en zijn dus allemaal onze huisdiertjes, dat gaat prima met pony , papagaai (grijze roodstaart, gruwelijk slimme vogel), cavia's kippen en andere (opvang) dieren.
vanuit mijn verleden als voedingsdeskundige, hebben wij na lang speuren ontdekt dat er VEEL verschil is tussen Aldi brokken en anderen diesvoeders.
Wij voeren KJEN en Farmfood, welke laatste geheel biologische grondstofbronnen gebruikt.
Dus weinig stresshormonen in het voer, uitgebalanceerde samenstelling en weinig verbruik (van goede geconcentreerde voeding hebben dieren minder nodig en poepen ze ook minder.
Vooral het dierenartsbezoek is sterk terug gelopen na de invoering van Farmfood.
Ik heb er geen deal mee, dit is geen reclame en ik verkoop het niet, dus gewoon naar de dierenwinkel of , wat KJEN betreft , contact opnemen met Ted Janssen.
Je bent , ondanks de schijnbaar hogere voedselprijs , uiteindelijk veel goedkoper uit, van een dierenartsbezoek, die je uitspaart kun je heel wat voer kopen.
Ook kun je Farmfood als een soort aan alle honden geven (groot/ klein, jong /oud) wat erg gemakkelijk is.
Ik ben na ruim 20 jaar zoeken op deze voeding uitgekomen en adviseren dit aan de pupjes bezitters van onze honden, nogmaals wij hebben geen enkel financieel- of ander belang bij deze merken.
Het is ingegeven door onze wens , baas en dier gezond te houden, zowel financieel als lichamelijk.
Daar vaart immers iedereen wel bij!.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben net overgestapt op Xsitive lam en rijst brokken, moet zeggen dat al mijn honden er dol op zijn, ook de slechte eter ( Chihuahua ). Ik ben altijd zeer sceptisch met eten voor mijn viervoeters, Royal Canine is heel goed, maar bevat taurine ( ja dat goedje wat in Red Bull de vleugels geeft ), dus kunnen ze er wat meer 'opgefokt' door worden, net als mensen die teveel van dat buikpijnslokkie savoureren.
Eukanuba lam en rijst is heel goed, maar zoals eerder in dit topic is gesteld, kan je hond er gevoelig voor zijn en wat jeuk genereren. ( dat kan je weer oplossen met wat plantaardige olie op het eten te gooien ).

Ik ben voorzichtig enthousiast over die Xsitive en die zal ik dan ook aanraden. De brok is smakelijk, makkelijk, en de afgang van de hond iets meer en lichter dan bij Royal Canine ( die heeft een zwarte afgang met een behoorlijk sterke vleesgeur ).

Als extra geef ik buiten de brok (dagelijks) in het weekend veelal vuile pens.

Hier de website van Xsitive

http://www.xsitive.nl

hier een leuk hondenforum met allerlei vragen, op veel gebied van voeding tot vaccinatie, tot opvoeding en gehoorzaamheid, maar allemaal al fresco :)

http://www.barfplaats.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
slobbersaus schijnt het heel goed te doen. Brokken blijven krokant. Voor vers vlees ben ik niet, kan bacterien bevatten die slecht c.q. gevaarlijk zijn voor de hond (bv salmonella). Slobbersaus is in meeste supermarkten te koop en kost € 3,99 per flacon