Waarom gaat de nek van een slak in cartoons vaak omhoog?

(zie avatar)
In het echt heb ik het namelijk nog nooit gezien
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Ongedierte/slak.jpg

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Als de slak in het echt opkijkt wil hij toch weten welke kant hij op moet dan kijkt hij even omhoog ,als hij zijn weg gevonden heeft gaat hij weer plat ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een projectie van een menselijke eigenschap op een slak. Mensen zijn erg nieuwsgierig als er iets vreemds gebeurt en gaan dan kijken. Slakken zullen eerder in hun huis kruipen als ze dat hebben of zich uit de voeten maken, ergens onder kruipen als ze geen huis hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze moeten toch iets menselijks hebben, willen andere mensen zich kunnen identificeren met zulk een cartoonfiguur...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doen ze in het echt ook wel hoor. Heb van de zomer zeer geboeid zitten kijken naar twee slakken die zaten te 'zoenen' en dat deze ze toch echt in opstaande positie.

Maar ik denk voor cartoons dat een slak met opgerichtte kop positiever oogt dan met de kop op de grond.