Kan het kwaad als een kat geruime tijd op zijn rug ligt?

vaak gaat hij eindeloos als een kindje in mn armen liggen. Nu weet ik dat er dieren zijn die niet lang op hun rug kunnen liggen vanwege ademafsluiting. Kan het kwaad dat onze kat echt geruime tijd op zijn rug ligt? Komen er geen organen in de verdrukking e.d.

12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn kat ligt regelmatig bij mij op schoot,op z'n rug en als ik hem dan ook nog over z'n buikje aai ligt hij echt te genieten en te ronken.
Als een kat op z'n rug ligt is hij heel kwetsbaar en ze doen het alleen als ze je vertrouwen en zich veilig bij je voelen.
En kwaad kan het echt niet,het is geen onnatuurlijk houding ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@loginabcde : beschouw het maar als een eer dat je kater eindeloos in je armen ligt te genieten, katten hebben een heel lening/soepel lichaam.
Het betekent dat hij je volkomen vertrouwt en geen gevaar verwacht van jou of de omgeving. Een lapjeskat van mij heeft een keer in totale ontspanning er voor gezorgd dat de video-recorder (bovenop de tv) het niet meer deed!
In totale ontspanning waren ook haar blaasspieren, liggend op de video-recorder, zodat zij in diepe slaap was toen haar blaas leegliep.
De dierenarts vertelde mij toen dat er, buiten totale ontspanning van de spieren, niets met haar aan de hand was. (De video-recorder konden we afschrijven!) Wees dus niet verbaasd als je een dezer dagen ineens en warme vochtige plek op je armen hebt... ! ;) Toegevoegd na 2 minuten:
correctie:....lening/soepel... moet zijn ...lenig/soepel...

Antwoorden (2)

nee hoor, een kat is geen schaap :)
het kan geen enkel kwaad, en als hij het zat is zal hij vanzelf een andere houding aannemen.
geniet er dus maar van dat je kat zo heerlijk ontspannen bij je ligt!
Rieneke1
12 jaar geleden
Haha, mijn kat doet dat ook altijd! Hij is inmiddels 6 jaar en kerngezond. De dierenarts weet al jaren dat ik dat altijd doe en heeft het ook een paar keer met eigen ogen gezien. Behalve dat hij het erg opmerkelijk vond in welke houdingen mijn kat compleet ontspannen in mijn armen ligt, heeft hij gezegd dat er niks mis mee is. Het is gewoon heerlijk genieten voor jullie allebei :) Wel oppassen dat hij niet halfslapend uit je armen rolt natuurlijk xD