Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan het dat mijn hondje met haar voorpoten enschouders recht vooruit loopt met haar achterlijf schuin erachter en dat ze toch gewoon recht gaat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het komt door de manier van lopen van een hond, als zijn (of haar) linkervoorpoot naar achteren gaat, gaat de linkerachterpoot juist naar voren en door het scheef lopen wordt voorkomen dat de beide pootjes elkaar raken. Bij de rechterpootjes is dat natuurlijk ook zo. Dit is wel afhankelijk van de lengte van de pootjes t.o.v. de rest van het lichaam en het ene hondenras doet het meer dan het andere, maar veel honden doen het.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb het inderdaad ook vaker gezien.

Andere antwoorden (1)

Het is de neus en de voorpootjes die de richting bepalen. Ze heeft waarschijnlijk een vergroeiing in de rug, maar daardoor hoeft ze niet minder recht vooruit te lopen.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vergroeiing in de rug denk ik zeker niet . ze doet dit alleen maar bij relext lopen. verder ken ik nog verschillende hondjes die dit ook doen .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is heel bekend dat veel honden "scheef" lopen. Er is zelfs een term naar vernoemd in de voertuigtechniek, als de as(sen) onder een oplegger niet helemaal juist gemonteerd zijn gaat deze ook wat schuin achter de trekker lopen, dit wordt aangeduid met "hondengang"

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding