Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan de oorzaak zijn van het soms erg kreupel lopen van mijn paard?

Mijn paard heeft het niet altijd, soms 's ochtends. Andere keren rent hij gewoon rond. Vandaag had hij er 's avonds last van.

Toegevoegd na 1 uur:
Paard wordt niet bereden, dus slecht passend zadel en slechte houding van de ruiter vallen af. Hij loopt altijd vrij rond, overdag in een grote wei, 's nachts in een kleinere weide bij huis.
Paard is niet beslagen maar de hoefsmid komt elke drie maanden om de hoeven te verzorgen. Mijn vraag is eigenlijk welke aandoening openbaart zich soms wel en soms niet in zo'n geval, en dan de ene keer erger dan de andere keer.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
669

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Er zijn zo veel oorzaken waardoor een paard kreupel kan gaan lopen. Een spier of pees ontsteking, maar ook fout beslagen hoef bijvoorbeeld.
Maar om de precieze oorzaak te aan te geven is natuurlijk hier op dit forum onmogelijk.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
hoefrot, kneuzingen, niet passend zadel, slechte houding ruiter, artose ,noem maar op ,legio mogelijkheden,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding