hoe kan ik mijn konijn afleren te bijten?

ik heb een heel lief konijn hij heet lucky maar hij bijt hoe leer ik hem dat af

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een zacht tikje of zijn neus, zachtjes blazen in zijn gezicht of met een bozere stem nee zeggen. Dat moet lukken, met mijn cavia's werkte het ook zo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee nooit een tikje geven daarmee maak je dieren juist angstig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar hij leert wel dat ie fout is en je merkt het wel of ie bijt uit angst of boosheid of verveling. Bij angst moet je m natuurlijk geen tikje geven maar gewoon geruststellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt als hij bijt bijt hij meestal heel hard de eerst volgende keer ga ik proberen om hem een klein tikje op zijn neus te geven

Andere antwoorden (1)

Dat zal moeilijk gaan, een konijn bijt vaak als afwering dan is hij misschien bang van je hand.. Ga proberen je konijntje niet direct op te pakken maar zo dat hij niet gelijk je handen ziet.. Zo krijgt hij vertrouwen in je handen en leert hij t bijten vanzelf af ..