kunnen engelse (gras) parkieten praten??? en elegant parkieten??

hallo,
ik vroeg mij af ,
of Engelse (gras)parkieten, en/of Elegant parkieten, kunnen praten???
kan iemand mij helpen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (4)

Praten kunnen ze geen van allen. Althans niet in mensentaal.

Engelse (gras)parkieten kunnen wel heel goed geluiden imiteren, zoals bijvoorbeeld de zang van andere vogels, het dichtslaan van een deur, of de menselijke stem.

Wat betreft Elegantparkieten weet ik niet of die daar ook zo goed in zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grasparkieten kunnen stemmen na gaan doen, en andere geluiden.
zo had een tante van mij er een die de telefoon de hele tijd nadeed.
voor zover ik weet kunnen elegant parkieten niet 'praten'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ze kunnen praten, maar dan moet je ze al wel heel erg vroeg in huis halen en ze meteen handtam maken en opvoeden. Wij hadden vroeger een grasparkiet in huis Azoul heette hij, hij kon diverse woordjes zeggen, echt heel schattig!

Toegevoegd na 49 seconden:
*Azoul was een grasparkiet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een engelse grasparkiet en die kan best wel goed 'praten'.
Hij zegt bijv. woordjes die ik ook vaak tegen hem zeg, zoals: 'pitjes', 'kooitje' of 'ben je lief'
Ook maakt hij bepaalde geluiden, bijv. het geluid van de kraan (we zetten hem weleens in de wasbak onder een dun straaltje water om te 'douchen') of het geluid dat z'n pitjeszak maakt als we hem eten geven.