Hoe doe je de bruinachtige slijm weg die uit de ogen van een hond kunnen komen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Voorzichtig met een stukje keukenpapier of zacht washandje, natgemaakt met lauwwarm water. Neem de kop van de hond vast, en veeg voorzichtig van het oog af.
Geef de hond daarna een koekje of flink veel aandacht, zo gaat hij het sneller zien als iets leuks.
10 jaar geleden
Gezichtsreinigingspad vochtig maken met afgekoelde thee. Kop in de hand nemen en zeggen "oog", dan veeg je met de natte pad naar de neus toe het vocht weg. De eerste keer zegt "oog" niets, maar na twee keer weten ze het wel. Je doet ze niet zeer, het is een gewone hygiënische handeling, dus is belonen helemaal niet strikt nodig.
Ivana
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Wij hadden een hond die heel snel angst had voor vanalles, helemaal dierenarts gerelateerde dingen en medicatie. Maar hij moest wel druppels wegens chronische oorontsteking.
Dit hielp om de angst weg te nemen.
Ivana
10 jaar geleden
Het nadeel van beloning in degelijke situaties is, dat de houding van de eigenaar tweeslachtig is en ook door de hond wordt opgevangen.
Belonen is dan gebaseerd op een onprettig gevoel van de eigenaar: "de hond vindt dit vast niet fijn, eigenlijk wel zielig, belonen maakt minder bang". Je gaat dan aan de opmerkzaamheid van de hond voorbij, want die voelt dat de baas onzeker is over de situatie.
Gewoon doen wat gedaan moet worden geeft de hond een veel stabieler gevoel. De baas neemt dan de leiding daar voelt een hond zich veel beter bij dan bij welke beloning dan ook.
Je kunt wel na afloop met de hond spelen zodat hij de eventuele spanning kan loslaten.
Je kan dit verwijderen met een watje met traanstreepremover van Beaphar.
Zo blijft er geen zichtbare traanstreep achter.
Rieneke1