Mijn kat heeft chronische oorontsteking, daarvoor krijgt hij aurizon, maar daardoor is hij altijd vies, hoe maak ik dit het best schoon?

Hij krijgt 1 week per maand aurizon in zijn oren, maar daardoor heeft hij altijd vieze oortjes en voorpootjes. Hoe maak ik dit schoon?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Bij het verzorgen van een kat worden de oren vaak vergeten. Toch moeten ze regelmatig worden gecontroleerd. Als de oorschelp erg vies is, moet u die schoonmaken. Doe dit bij voorkeur met een schoon, katoenen doekje, natgemaakt met lauw water of babyolie. Gebruik vanwege het pluizen liever geen watten. Ga nooit met een wattenstaafje in de gehoorgang. Bovendien kan de gehoorgang erdoor beschadigd raken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik voor mijn kat altijd billen doekjes van het kruidvat, die zonder olie en zonder parfum. Hier maak ik de poepertjes, oogjes, oortjes en soms ook pootjes mee schoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
lijkt me voor angsthazen een beter idee dan het mijne, +