Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn nieuwe cavia's eten en drinken niet wat moet ik doen?

Heb nu 3dagen twee cavia's maar heb het idee dat ze nauwelijks eten en drinken.. Ze zitten ook continu in hun huisje.. Haal ze er vaak uit dan zitten ze wel rustig op schoot.. Is het normaal dat cavia's weinig tot niet eten en drinken? Ze piepen weinig is dat normáál????

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is normaal dat cavia's de eerste weken s,huw zijn. Want ze moeten wennen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Cavia's zijn van nature schuw, en moeten echt aan een nieuwe situatie wennen. Je kan ze lekkere blaadjes andijvie, witlof e.d. geven (géén sla, want daar krijgen ze diarree van!), en als je er dan een bepaald geluid bij maakt -b.v. een plastic zakje laten kraken- en dat consequent doet, dan hebben ze dat héél snel door, en zullen al gauw gaan piepen. Voordeel van andijvie en witlof is dat ze daar ook vocht mee binnen krijgen. Ze zullen smullen! Veel plezier met de caafjes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Goed antwoord +. Ik gaf mijn cavia's ook peen, versgemaaid gras 'uit eigen tuin' (niet teveel) en aan meloen waren ze helemaal verslaafd. Wel oppassen met gasvormende groenten zoals allerlei soorten kool.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
druifjes vinden ze ook heerlijk! Leuk gezicht om ze een sappig druifje te zien weg knabbelen ;-)
Ik heb laats ook een cavia en die at aan het begin ook weinig maar is er nu aan gewent en eet prima
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ook nog kan is dat ze bij de andere eigenaar ander voer kregen. Dit heb ik zelf ook gehad, mijn cavia's wilden absoluut niet het goedkopere voer maar moest het duurdere zijn, van Premium. Dit waren speciale brokjes waar ze al aan gewend waren. Je kan aan de vorige eigenaar vragen wat ze eerst kregen en kijken of ze dat wel willen eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat eten betreft sluit ik me aan bij chaaaaar.
wat drinken betreft: waren ze bij de vorige eigenaar gewend aan een drinkbakje, en hebben ze nu een flesje hangen? Dan begrijpen ze misschien niet goed hoe dit werkt, en moet je er (tijdelijk) een bakje water bij zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding