Er is net een klein vogeltje bij ons tegen de muur aangevlogen en het lijkt of hij ze pootje heeft gebroken wat moet ik er mee doen?

Toegevoegd na 12 minuten:
Hij ligt nu al een hele tijd heel stil

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

doe hem in een dicht kartonnen doosje (met wat luchtgaatjes), zodat hij donker zit en tot rust kan komen.
breng hem vervolgens naar de dichtstbijzijnde vogelopvang.
heb je geen vervoer, bel dan de dierenambulance.
wacht niet te lang, want de dierenambulances van de dierenbescherming rijden alleen op kantoortijden.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zo doe ik het ook met vogels die nu en dan via het raam 3 hoog naar binnen willen vliegen. heb een paar keer gehad dat zo'n diertje er verkrampt en op zijn rug in ging, en er na een minuut of 20 weer helemaal fris en fruitig uitkomen. (de houtduiven overleven het niet helaas niet altijd) +1
Rieneke1
11 jaar geleden
wij krijgen ze regelmatig binnen.
als het vogeltje mazzel heeft, heeft hij alleen een hersenschudding.
we laten ze dan een of twee dagen tot rust komen in een schemerig hokje, en dan kunnen ze er weer uit.
helaas breken sommige vogels hun nek, en dan houdt het op. dank voor de plus!

Andere antwoorden (4)

dierenarts?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De dierenambulance bellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heef hem wat te drinken (als hij wil), steek hem in een kartonnen doosje met iets zachts in (handdoekje ofzo). vergeet er geen luchtgaatjes in te doen! ga zo snel mogelijk naar de dierenarts. probeer heel rustig te doen met het vogeltje als je denkt dat zijn poot gebroken is. kom er in ieder geval niet aan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij ons was dat laatst ook al zo, bleek dat hij toch niet zijn pootje had gebroken, hij vloog na een tijdje weer weg, maar omdat het zolang duurt kan je beter de dierenambulance bellen.
Veel succes!