mijn konijn woont nu buiten in de schuur bij -2 ongeveer. is een verandering van temperatuur naar 16 c en twee weken later weer naar 3 c te groot?

doordat haar vriendje cavia opeens is dood gegaan (ouderdom..viel te verwachten maar wel een slecht moment...) is konijn nu helemaal alleen. dat gun ik haar niet en dus wil ik haar weer lekker bij mij in huis. itt eerst woon ik nu in een huis waar dat weer kan, dus mag ze zo weer los binnen lopen. alleen..binnen is het 16 c en..als mijn ouders volgende week komen, wel 20 c. over twee weken verhuist konijn naar een hele leuke zorgboerderij, waar ze met konijnenvriendjes in een schuur mag wonen, maar waar het wel 3 of 4 c is. (geen verwarming, wel andere dieren en veel stro.) nu maak ik me zorgen of ze van al deze temperatuur verschillen ziek zal worden of niet....want in dat geval laat ik haar waar ze nu zit, maarja, ze zit daar wel echt een beetje sip alleen nu.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

voor die twee weken zou ik haar laten zitten waar ze zit.
als ze sociaal is naar mensen toe kan je haar wat vaker opzoeken in die tijd, en voor afleiding zorgen.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is wel een erg groot verschil. Het zal ook bij een konijn voelen als met jas en zonder jas buiten.
Een konijnenpels is er over het algemeen wel op gemaakt om buiten ze zijn maar een "binnen" konijn kan je niet zo maar buiten zetten. Ook en vooral niet als ze geen voldoende beweging hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
FF wachten met naar binnen halen!

Eerst even afwachten tot de middag temperatuur een graad of 8 is, vervolgens kun je dan halverwege de middag je konijn naar binnen halen, en het beestje rustig laten wennen aan de hogere temperatuur!

Anders is de overgang veel te groot!

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat wij wel deden is wachten tot het op 't warmst is (met dit koude weer zal het rond 't vriespunt zitten).
Vervolgens zet je hem 2/3 uurtjes in de garage neer.
Daar is het altijd nét wat warmer.
Dan kun je vervolgens hem meenemen naar de huiskamer.
Dan bouwt het langzaam op.

Ging bij ons altijd goed. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Konijnen kunnen niet zo heel goed tegen grote temperatuurverschillen!
Ze kunnen wel prima tegen de kou buiten hoor, mijn konijn stond ook altijd de hele winter buiten. Weliswaar onder het afdakje maar het ging hem prima af!