Konijnen van de buren ontsnapt los in de tuin, wat te doen?

Onze buren zijn op vakantie en volgens mij zijn hun konijnen ontsnapt, ze lopen los in de tuin(2)
Wat kan ik het beste doen, heb hun nummer niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

een konijn vangen is vaak nog een heel gedoe. wil je ze dus vangen; pak een deken of laken en gooi dit van afstand over het konijn. deze is even gedesoriënteerd en voila! konijn kan weer terug in het hok! wel even kijken hoe ze eruit gekomen zijn, want voor je het weet kun je weer overnieuw beginnen.
ik zou ze wel vangen, want het is toch wel vervelend als ze straks iets overkomt!
inderdaad even een briefje bij het hok voor de verzorgers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vang die konijnen, en verzorg ze zelf totdat ze terug zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iemand past vast wel op de konijnen en zal er snel genoeg achter komen dat ze los lopen, doe zo nodig een briefje in de brievenbus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze op vakantie zijn neem ik aan dat ze iemand hebben gevraagd om de konijnen te verzorgen. Diegene zal zelf wel merken dat de konijnen zijn ontsnapt en ze weer in hun hok stoppen. Als je bang bent dat de konijnen uit de tuin ontsnappen zou je ze eventueel zelf kunnen vangen, in hun hok stoppen en een briefje achterlaten voor de verzorger zodat die weet dat er beter moet worden opgelet bij het sluiten van het hok.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klim over de schutting en vang die konijnen en doe ze terug in het hok. Doe een briefje bij het hok zodat de verzorger/ster weet wat er is gebeurd en dus een volgende keer beter oplet. Als je niets doet loop je misschien het risico dat of een kat ze opeet of dat ze op straat belanden met alle gevolgen van dien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel vaak zie je dat ze zelf terug gaan in hun hok, dat deed ons konijn tenminste wel. Hoe minder je er achteraan gaat hoe sneller dit gebeurd.
Wel eventuele gaten en kieren met planken o.i.d afsluiten.