Zien katten meer dan mensen?

Sinds kort hebben we twee aanloop katten in huis genomen.
1 van onze katten kan minutenlang geconcentreerd staren naar iets in de woonkamer.
Dit gebeurt geregeld. Ziet hij meer dan mij?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

mogelijk ziet jouw kat idd iets wat hem enorm boeit, maar katten zien lang niet zo goed als mensen.
ze zijn bijziend, en kunnen minder kleuren onderscheiden dan wij.
hun reukvermogen en hun gehoor is onvoorstelbaar veel beter dan het onze, daar moeten ze het van hebben.
Rieneke1
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Misschien heb je wel een geest in huis,katten merken dit op.
Zie een vorige vraag deze avond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dat klopt niet. Geesten bestaan niet. -1
Het lijkt mij onwaarschijnlijk,dat hij alleen maar jou ziet! Dus ja,hij ziet meer dan jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag is : ziet hij meer dan mij? en niet ziet hij meer als mij !
Maar het is wel een leuk antwoord. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ rrrobb: hier dient zich een voor mij nieuw taalkundig onderscheid aan..?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@rrrob
Als je iemand wilt terecht wijzen, moet je geen fouten maken. Correct Nederlands is: ziet hij meer dan ik?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry rob met 3 x r en 2 x b.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Peter, waar is je muis gebleven? Vind je hem niet leuk meer of is-ie weggelopen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij/zij is even in retraite.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dit een prima antwoord, taalkundig gezien, Peter!
+1
mijn kat doet dat ook wel eens ik ga dan kijken en soms zie ik niets maar heb ook wel eens een miniscuul pluisje zien liggen dat ik niet zag tot ik er met mijn neus op zat, in dit geval zag ze meer dan mij gewoon omdat ze betere ogen heeft als mij maar weet niet of je dit bedoelt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw kat zit te dagdromen. Teken dat hij zich prettig voelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk ook dat ie meer ziet. Z'n oogjes zitten ander in elkaar, en hij ziet misschien wel kleuren die jij niet ziet. Of misschien voelt ie iets wat jij niet kan voelen.
Mijn poessie is helemaal gek op een hoekje in de keuken. Er is daar niks, er ligt niks lekkers en het is niet bijzonder mooi daar. Hij zit er soms wel een half uur te mauwen tegen de plint!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben ook twee katten. En we zijn ervan overtuigd dat ze meer zien dan wij. Daarnaast reageren ze heel selectief naar mensen toe. Mijn vriendin zegt dat er aura's van mensen en geesten kunnen zien en daar op reageren.

Net zoals de katten van jou staren ze soms intens naar iets waar wij niets zien. Bijzonder...