Waarom maken pauwogen een berg van de bodemsteentjes in mn aquarium?

Sinds een paar dagen maken 2 van mijn pauwogen opeens elke keer een berg in mn aquarium van de steentjes totdat er niets meer op de bodem ligt. Als ik de steentjes weer verdeel over de bodem, maken ze er weer opnieuw een berg van.
En ik heb geen idee waarom ze dit doen! Wie weet het wel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Huis decoratie??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nestje maken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Netjes maken helpt niet , elke keer als ik dat doe maken ze er weer een berg van. Dit doen ze sinds een paar dagen daarvoor helemaal niet. Dus denk ik niet dat het daaraan ligt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De visjes maken een nestje. Gewoon de beestjes laten doen en de berg niet meer uiteen vegen, anders krijgen je vissen op het laatst een zenuwtoeval. Wees blij dat de vissen een nest maken dat wil zeggen dat ze zich goed voelen in je bak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Binnenkort beschuit met muisjes! ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mooie bak hoor dan krijg je als je het goed doet jonkies!!

Antwoorden (2)

Ze zijn een nestkuil aan het graven om de eitjes in te leggen. De vissen zullen proberen de eitjes en de jonge visjes in de kuil te houden en zo te beschermen. De eitjes krijgen ook vaak zuurstofrijk water van de ouders doordat ze met hun borstvinnen wapperen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ze zijn een nest aan het maken dus met rust laten.