Waarom zijn er in nederland bijna geen Singapuracattery`s ?

Op mijn zoektocht naar een Singapurakitten kwam ik erachter dat deze beestjes nauwlijks gefokt worden in Nederland maar ook daarbuiten.
Hoe komt het toch dat er zoveel cattery`s zijn maar uiteindelijk maar zo weinig variatie in de rassoorten die gefokt worden ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat ze niet bekend zijn>worden ze niet gefokt>omdat ze niet gefokt worden> worden ze niet bekend. Dat noem je een vicieuze cirkel. Als jij er nu toch een wil zal deze duur zijn, want moet geïmporteerd worden, zo blijft die cirkel. Als je al wel importeert zal je waarschijnlijk weinig mensen aan kunnen steken met Singapurakittenliefde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
O nou ik vind ze geweldig en aangezien ik een superlieve Turkse Van heb die ook al heel weinig gefokt worden was ik op zoek gegaan naar een geschikt speelkameraadje.
Zo kwam ik op de Singapura en erachter dat we weinig keuze in raskattenland hebben.
Denk nu aan een heilige Birmaan of een Abbesijntje die zijn er gelukkig wel genoeg .
En intussen hard sparen voor een engels Singapuraatje dan maar.
Ivana
10 jaar geleden
Pas sinds 1970 is de Singapura bekend als kat uit Singapor. Eerst ontdekt door een Amerikaan die met fokken begon. Voordat zo'n ras dan iets wereldwijd gaat betekenen, ben je 50 jaar verder.
Er zijn trouwens raskatten genoeg en de keuze in Nederland is zeker niet onder de maat. Verdiep je eens in de fokkerslijst van de NKFV.
En...de Turkse Van is echt niet zo onbekend hoor!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Turkse Van is idd niet onbekend maar er zijn van dat ras beduidend minder fokkers dan bv de main coon en noorse boskat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
O nou ik vind ze geweldig, Ik zeg ook niet dat ze niet geweldig zijn, ik zeg dat niemand(weinig mensen) weten dat ze geweldig zijn. Zolang dat zo blijft zal daar niks aan veranderen.
Ivana
10 jaar geleden
...en bij weinig cattery's van een bepaald ras kom je ook nog eens op een wachtlijst. Geduld is een schone zaak. Op mijn eerste hond heb ik 3,5 jaar moeten wachten, maar het was het wachten meer dan waard. ;))

Antwoorden (1)

Vraag en aanbod... als de vraag laag is past het aanbod zich daar aan aan. Eens waren er weinig dalmatierfokkers.... totdat er een film kwam over dit ras. Zo ook met de Schotse Collie. Eén voordeel: je hebt weinig kans op kittens van een broodfokker omdat er geen brood mee te verdienen valt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is absoluut waar het is tot nu toe een echt liefhebbersras en misschien maar beter dat dat zo blijft voor de diertjes zelf zo komen ze teminste niet in handen van nare mensen die ze gaan uitbuiten en
doorfokken zoals met vele rassen honden en katten helaas wel zo gaat.