Is het slecht voor een klein hondje, als deze niet de hele dag door naar buiten kan, maar heel af en toe op een toiletje thuis zn behoefte moet doen?

Het gaat me vooral om gezondheid wat betreft behoefte doen.
Beweging zou hij dan thuis en wanneer hij buiten is genoeg krijgen.
Ik heb geen specifieke tijden (dit is allemaal een voorbeeld) maar voor te stellen dat het bijvoorbeeld tussen 13:00 en 16:00/17:00 is?
Hoelang kan een hondje overdag zonder behoefte doen?
Hoofdvraag: En is het dus slecht dan het hondje dan eventueel gebruik maakt van een soort toiletje/'kattenbak'?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee ,dat is niet slecht. Als je inderdaad daarnaast de hond genoeg beweging geeft. Het hondentoilet Moet je wel aanleren /trainen daar komt nog wel wat voorkijken. Doe je dit niet dan is het wel zielig omdat ze dan haar behoefte in huis gaat doen waar het niet hoort of het heel lang gaat ophouden totdat het pijn doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja precies dat had ik al wel voorzien, dat trainen. Maar het is voor de hond zelf niet slecht dat hij eventueel vaker op dezelfde plek dit moet doen? In de natuur hebben ze natuurlijk steeds andere plekjes, en nu 2x dezelfde (tenzij hij het zelf al op kan houden)
Uiteraard heeft het niet de voorkeur om een hond urenlang alleen te laten. Mits goed getraind en na enige gewenning kan uw hond gerust 4-6 uur alleen zijn zonder dat dit tot schade leidt (hoe zou je anders nog ooit naar een feestje of iets dergelijks kunnen) . Wel moet uw hond genoeg beweging en aandacht krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja slecht,wat is slecht in dit geval?

In principe vind ik dat een hond buiten zijn behoefte hoort te doen,de hond moet geuren kunnen opdoen,even kijken[ruiken][ wie er voorbij is gekomen.

Een hond die goed zindelijk is gaat ongeveer drie keer per dag naar buiten waarvan twee keer een behoorlijke wandeling in hoort te zitten en dan niet van een kwartiertje,maar zeker één wandeling van 1 1/2 a 2 uur waarbij je de hond de nodige beweging geeft in de vorm van speuren,spelletjes met de bal en natuurlijk spelen en rennen met andere honden.

De tussenliggende tijden tussen uitlaat beurten zijn gemiddeld zo'n 8 uur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met je laatste zin, een hond kan dus zo'n 8 uur zonder behoefte te doen? Geldt dat ook voor overdags?
Dankjewel, beweging en naar buiten gaat zeker gebeuren (als ik eventueel een hondje neem, dit staat totaal niet vast) alleen dacht ik aan die tijden dat hij dan even thuis is en gebruik kan maken van een toiletje, of dit dus ook gezond is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat geldt ook overdags,maar wel alleen met een hond die volledig zindelijk is en nog maar drie keer per dag uitgelaten moet worden. Als je dan eenmaal zo ver bent,dan heeft je hond echt geen toilet binnen nodig en daarbij is het onnatuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat als hij nog niet zindelijk is? Kan ik hem dan wel leren dat als ik weg ben hij dan eventjes op dat toiletje moet? Of moet ik hem dan, zoals andere dat vaak doen, in een bench stoppen in de hoop dat hij klein genoeg is om daarin zn behoefte te doen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je hond nog niet zindelijk is, dus een puppy in dit geval,dan is het toch echter eerst de bedoeling dat je de pup zindelijk maakt door het alleen buiten te laten doen want anders leert hij het nooit om zijn behoefte buiten te doen en heb je kans dat hij straks overal waar je binnen bent in huis plast en poept en dit wil je niet hebben natuurlijk. Gemiddeld is een hond pas zindelijk als ze rond 6 a 7 maanden zijn[de snelle uitgezonderd]. In een bench moet je nooit een hond zijn behoefte laten doen want dit wordt door de hond gezien als nest en een hond bevuild zijn eigen nest niet[uitzonderingen daar gelaten] Een bench kun je wel gebruiken om hem te leren alleen te zijn zonder dat hij iets sloopt of in huis plast en poept en het is voor de hond prettig als hij een veilige plaats heeft om zich terug te trekken.
Als een hond in de bench is dan is het wel belangrijk om hem daar absoluut met rust te laten. Zorg er wel voor dat de bench net groot genoeg is om in te liggen zodat hij niet daar zijn behoefte doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat principe met de bench bedoelde ik ook, duidelijk verhaal dankjewel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan. Natuurlijk is het wel zo dat als de hond eenmaal goed zindelijk is,je de bench kunt vergroten zodat hij/zij meer bewegingsvrijheid heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja precies! Dankje