hoi, hoe krijg ik de hennetjes in het nachthok om dan de ren af te sluiten voor de nacht?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

U kan die een 3-tal dagen in het hok opsluiten, natuurlijk met voldoende water en eten.
Een plank of stok voorzien zo een 30cm boven de grond om op te slapen met daaronder een laag stro waar ze dan ook hun eitjes zullen in leggen.
De 3e dag in de namiddag uitlaten en u zal zien die gaan vanzelf terug binnen als het avond word.
Maar waarom wilt u die afsluiten ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien zodat er geen roofdieren s nachts bij komen, zoals vossen.
Bij ons hebben vossen ook alle kippen dood gemaakt, meestal s nachts of s morgens vroeg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de haan na ben ik zo ook al 8 kippen kwijt geraakt.
Dan moet u er ook voor zorgen dat uw kippeendraad minimum 1,80 m hoog is en langs de buitenkanten bv trienbilzen of cementplavuizen (30x30cm) liggen zodat die vos er niet onder kan graven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas zat mijn kip bij andere mensen hun kippen erbij, en die kijken niet zo nouw naar hun beesten, en het is dus niet mijn ren, dus ik kan daar niks tegen doen :-(
Het is een heel simpel houten paaltjes hekje van net 1 m hoog.
De kippen zelf waren er ook continu uit.
Eerlijk gezegt verbaast het mij, hoe lang die kippen het vol hebben gehouden op deze manier, en dan ook nog geen haan erbij.
Mijn kip was wel de sterkste kip, en heeft het ook het langst vol gehouden, ze heeft dat ik in ieder geval weet 2 vossen aanvallen overleeft.
Dan stikt het daar ook nog van de roofvogels, ja een net spannen, maar dat doen ze dus ook niet.

Andere antwoorden (2)

je kunt ze lokken met wat voer.
11 jaar geleden
Kippen (behalve de hele grote rassen) zitten het liefst op stok om te slapen. Zorg dus dat er in het nachthok een slaapstok is, en in de ren niet. Na een paar dagen zullen ze dat waarschijnlijk wel doorkrijgen.