Een goed merk is selective. Het zijn allemaal dezelfde brokjes dus een konijn kan niet kiezen wat hij het lekkerst vindt. Zo krijgt hij alle vitamines binnen die hij nodig heeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk zelf dat het merk niet direct het allerbelangrijkste is, WEL wat je ze geeft.

Ik ben van de stroming, niet al die nootjes en andere zaken erin, gewoon alleen BIX en dan nog een klein beetje ook.

Konijnen moeten vooral VEEL hooi eten en een klein beetje droogvoer erbij en bij vers groenvoer. Maar onbeperkt en veel HOOI.

Ik koop het droogvoer in grote zakken bij zo'n "molen" die het weer in megagrote zakken (merkloos dus) heeft staan.

Ik let er gewoon op dat ze tierig blijven en dat hun ontlasting goed is (en dat je geen plakpoep vindt)

Vindt je die toch is het meestal niet omdat je slecht droogvoer geeft maar omdat je TEVEEL droogvoer geeft en dan eten ze hun (ochtend) plakpoep niet meer op en daar zitten juist waardevolle vitamines in

(mijn konijnen zijn ca 1,8 kg en krijgen ieder twee van die koffieschepjes per dag, dat is 50 g per konijn per dag)
amigo
12 jaar geleden
Beaphar care+, daar eten ze alles van op en kunnen ze niet selektief zijn.