Ik heb een duivennest met 2 eitjes op mijn balkon, deze zijn echter na ruim anderhalve maand nog niet uitgekomen. Wat moet ik doen?

De duif zit er dag en nacht op te broeden, ik stoor ze bijna niet. Maar toch is de termijn van 17 a 18 dagen (die ik overal lees) allang voorbij, zonder succes. De eitjes zijn nog niet uitgekomen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Heb je er last van? Van het nest bedoel ik. Dan zou ik hem gewoon laten zitten! Als het echt heel erg storend is (wat ik niet denk, omdat je al zei dat je ze bijna niet stoort) moet je even kijken of de eitjes bevrucht zijn, dit doe je door ze tegen het licht tehouden en te kijken of er een vruchtje inzit. Als dat niet zo is kan je ze weggooien en het nest opruimen. Als het wel bevrucht is zal ik het nog even aanzien en dan na een tijdje het nest opruimen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon weghalen en in de vuilniston doen. Ben je alle overlast kwijt.

Toegevoegd na 18 seconden:
Met nest en al bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wie zegt dat de vraagsteller er last van heeft?
Ivana
10 jaar geleden
Weghalen, want oude nesten zijn broedplaatsen van luis.