Waar kunnen de 2 honden terecht?

Een vriendin van mij heeft een probleem, ze heeft 2 honden: een pitbull en een stafford, (de staff is wrs drachtig). Van de huisbaas moeten de honden vandaag nog uit het huis, anders moet ook mijn vriendin het huis uit. Ze heeft geen andere plek om ze te kunnen onderbrengen en heeft ook niet heel veel geld. Is er een soort noodopvang hiervoor?? het gaat om 4 tot 5 maanden, dan heeft ze wrs zelf de middelen om de honden zelf weer te verzorgen. Ik kan deze honden niet bij mijn 2 honden en 2 katten + vogel in huis hebben helaas:( HeLP?!?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier een site waar je oa stichtingen kan vinden die honden opvangen en herplaatsen. (wel ff scrollen) :) http://www.baasjegezocht.nl/index.php?l=1&mid=2

Het beste antwoord

ten eerste vraag ik me af of je vriendin wel zo verantwoordelijk bezig is. 2 honden waar de huisbaas het niet mee eens is en waarschijnlijk ook niet vanaf wist.

een drachtige staff, je wil niet weten hoeveel werk die pups zijn, hoe ze stinken, hoeveel ruimte en aandacht ze nodig hebben.

vervolgens denkt????? ze dat ze #waarschijnlijk# de middelen weer heeft om de honden te verzorgen? sorry hoor. ik denk dat herplaatsen een prima optie is.
zelf kan ze de verantwoording niet aan want ze weet geen zekere situatie te scheppen voor de dieren, kan niet garanderen dat ze de honden kan onderhouden/onderdak kan bieden, en legt het probleem dus bij een ander.

bij het asiel kan je je hond brengen en betaal je afstandsgeld. opvang is voor honden die herplaatst worden (waar dus al afstand van is gedaan)

een pension is ook een optie, maar de kosten na 4 of 5 maanden zijn voor haar waarschijnlijk niet op te brengen. dan nog de entingen, ontwormingen en dierenarts kosten van de pups. ik denk dat ze even eerder stil had moeten staan bij hetgeen waar ze aan begon.

vind het fijn dat je meezoekt naar een oplossing en zelfs hier een vraag over stelt voor het probleem van een ander. voor de honden hoop ik dat er een goede oplossing komt, met je vriendin heb ik eerlijk gezegd niet zoveel medelijden, of er moet wel een enorm goed excuus zijn voor deze situatie.

succes met de hondjes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! En je hebt helemaal gelijk!! Het is ook geen vriendin die ik dagelijk/wekelijks/maandelijks spreek helaas, anders had ik haar het idee om 2 honden aan te schaffen al lang uit dr koppie gepraat !!!! Het is inderdaad voor de honden zeer onzeker. Het is zeker geen verantwoordelijke situatie en daarom juist wil ik kijken of ik hier in kan bemiddelen met het vinden van een opvang voor de hondjes!! Arme beestjes :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad,,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd arme beestje. geloof gelijk dat je haar op de verantwoordelijkheden zou hebben gewezen (heb meer gelezen over je wat met beestjes te maken heeft) :) over dit soort mensen kan ik me echt kwaad maken (kon het ook niet onder stoelen of banken steken, sorry) :O/
ik denk echt dat het het beste is als die dieren permanent opgevangen of herplaats zouden worden. (bij normale lui, niet achterlijke volk wat zo kickt op het ras, en niet op de hond zelf maar de eigenschappen waardeert, ervaring heeft met het ras, en het dus niet ziet als een gadget) stel dat je nu een tijdelijke oplossing vind (wel een logische gedachten overigens) dan zou het betekenen dat de honden weer bij dat mens terecht komen als ze denkt het weer aan te kunnen? vind dat de hondjes een beter baasje verdienen en deze persoon een keiharde les eruit trekt. hoop niet dat ze ze op marktplaats zet (huisdierhandel viert hoogtij, "fokteef" die mogelijk drachtig is trekt natuurlijk verkeerd volk aan) hou me al jarenlang bezig met de handel in huisdieren op MP en heb wederzijds contact met een districtsinspecteur van de LID hierover. (uitwisselen van info over bepaalde mensen, verdachte situaties etc)
geloof me, het is echt een enorm risico dus zou zelf een asiel adviseren al nemen ze lang niet allemaal deze rassen op. in ieder geval is er dan een controle, worden gegevens in de computer ingevoerd, de dieren gecastreerd, gechipt, ontwormd etc etc. zo jammer voor die dieren die de dupe zijn van dit.... (ik hou me in!!!!) ..... 'baasje'
Rieneke1
13 jaar geleden
niks aan toe te voegen, dikke plus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus plus plus ! wat een zielige hondjes , en als die pups eenmaal geboren zijn moeten die ook weer een huis .. hopelijk word er een goed baasje gevonden !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanx allemaal :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is helaas nog geen vervanging gevonden en ik hou me er verder maar een beetje vanaf. Ik heb haar meerdere opties geboden met herplaatsten en afstaan ed. En ik hoop dat ze de beste keuze maakt en de hondjes gewoon een nieuw baasje geeft!! Dat verdienen ze toch!!! Bedankt euc!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grrrrrrr:@ ze wilde zeker weten of de staff drachtig is.... Ik zei moet je naar dierenarts gaan, 'ja, maar dat kost zoveel geld' :@ mn nekharen gingen alweer omhoog staan!!!! Euc je hebt al 11 punten verdient met je antwoord, maar komen er toch nog 10 bij hoor ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog 10 punten erbij :) Ik heb trouwens niets meer gehoord over waar de honden nou zijn :S Bedankt :)

Andere antwoorden (2)

je kan dieren tijdelijk in een asiel doen, daar worden ze goed verzorgt en zo, ze krijgen daar aandacht eten en drinken, maar het kost wel geld, meestal een paar euro per dag, ongeveer 5
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft ze geen familie waar ze de honden tijdelijk kan plaatsen, als ze maar een hond kunnen opvangen kun je ze misschien even van elkaar scheiden.