Waar kunnen de 2 honden terecht?

Een vriendin van mij heeft een probleem, ze heeft 2 honden: een pitbull en een stafford, (de staff is wrs drachtig). Van de huisbaas moeten de honden vandaag nog uit het huis, anders moet ook mijn vriendin het huis uit. Ze heeft geen andere plek om ze te kunnen onderbrengen en heeft ook niet heel veel geld. Is er een soort noodopvang hiervoor?? het gaat om 4 tot 5 maanden, dan heeft ze wrs zelf de middelen om de honden zelf weer te verzorgen. Ik kan deze honden niet bij mijn 2 honden en 2 katten + vogel in huis hebben helaas:( HeLP?!?!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ten eerste vraag ik me af of je vriendin wel zo verantwoordelijk bezig is. 2 honden waar de huisbaas het niet mee eens is en waarschijnlijk ook niet vanaf wist. een drachtige staff, je wil niet weten hoeveel werk die pups zijn, hoe ze stinken, hoeveel ruimte en aandacht ze nodig hebben. vervolgens denkt????? ze dat ze #waarschijnlijk# de middelen weer heeft om de honden te verzorgen? sorry hoor. ik denk dat herplaatsen een prima optie is. zelf kan ze de verantwoording niet aan want ze weet geen zekere situatie te scheppen voor de dieren, kan niet garanderen dat ze de honden kan onderhouden/onderdak kan bieden, en legt het probleem dus bij een ander. bij het asiel kan je je hond brengen en betaal je afstandsgeld. opvang is voor honden die herplaatst worden (waar dus al afstand van is gedaan) een pension is ook een optie, maar de kosten na 4 of 5 maanden zijn voor haar waarschijnlijk niet op te brengen. dan nog de entingen, ontwormingen en dierenarts kosten van de pups. ik denk dat ze even eerder stil had moeten staan bij hetgeen waar ze aan begon. vind het fijn dat je meezoekt naar een oplossing en zelfs hier een vraag over stelt voor het probleem van een ander. voor de honden hoop ik dat er een goede oplossing komt, met je vriendin heb ik eerlijk gezegd niet zoveel medelijden, of er moet wel een enorm goed excuus zijn voor deze situatie. succes met de hondjes!!

je kan dieren tijdelijk in een asiel doen, daar worden ze goed verzorgt en zo, ze krijgen daar aandacht eten en drinken, maar het kost wel geld, meestal een paar euro per dag, ongeveer 10

je kan dieren tijdelijk in een asiel doen, daar worden ze goed verzorgt en zo, ze krijgen daar aandacht eten en drinken, maar het kost wel geld, meestal een paar euro per dag, ongeveer 5

Heeft ze geen familie waar ze de honden tijdelijk kan plaatsen, als ze maar een hond kunnen opvangen kun je ze misschien even van elkaar scheiden.

In een bos aan een boom

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100