kan een bouvier in een schuur slapen?

wij krijgen een nieuw huis, maar we willen liever niet dat onze hond binnen slaapt dus zou dit mogelijk zijn in een schuur waar allemaal kussens en dekens liggen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom heb je een hond, als hij niet binnen mag zijn/slapen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een hond kan voor rommel zorgen, een hond heeft zo zijn eigen geur, dus vandaar dat sommige mensen dat liever niet hebben
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar dan neem je toch geen hond? Als je de rommel en geur niet wilt?
Ritsuka
10 jaar geleden
is dat niet erg koud in de winter?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe doe je dat overdag dan? Dan zal 't beest toch ook af en toe (moeten) slapen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bouviers hebben het niet snel koud,je moet er gek van staan te kijken als het bijvoorbeeld heeft gesneeuwd en je s'morgens een kale plek ziet waar de hond geslapen heeft omdat de bouvier in de sneeuw heeft geslapen terwijl er een hok of schuur tot zijn beschikking is. Ze hebben een behoorlijke dikke ondervacht,let er dan wel op dat je je boef in de winter niet te kort laat trimmen.

Antwoorden (4)

Onze Labrador slaapt ook gewoon in de schuur(met deur open in de zomer). Zoland het er tochtvrij is, gaat het prima.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is prima voor een bouvier om in de schuur te slapen. Zorg wel dat hij tochtvrij en op een verhoging ligt. Pallets zijn daar heel geschikt voor.
Er zijn meerdere grote honden die liever in de schuur dan in een verwarmd huis slapen. Dat is helemaal niet zo gek. De Riesenschnautzer bijvoorbeeld is een typische buitenhond. De Bouvier is er ook zo een. In de winter zorg je voor voldoende stro, wat zorgt voor de nodige warmte. Je zou dan een kist kunnen overwegen waar hij goed in kan liggen zodat er geen kou optrekt.
Waar je wel rekening mee moet houden is het roedelaspect. Overdag moet hij dus genoeg contact met zijn eigen roedel kunnen onderhouden, anders doe je de hond te kort.
Ivana
10 jaar geleden
Bouviers hebben het niet snel koud,je moet er gek van staan te kijken als het bijvoorbeeld heeft gesneeuwd en je s’morgens een kale plek ziet waar de hond geslapen heeft omdat de bouvier in de sneeuw heeft geslapen terwijl er een hok of schuur tot zijn beschikking is.

Ze hebben een behoorlijke dikke ondervacht,let er dan wel op dat je je boef in de winter niet te kort laat trimmen.

Het zal wel wennen zijn voor je boef omdat hij altijd bij jullie binnen is geweest.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zal moeilijk worden als hij het nooit gewend is geweest, dat moeten ze leren en ik zou dus aanraden om dat langzaam overdag b.v. een uurtje, opvoeren naar twee uurtjes en 's avonds ook nog eens proberen want anders zou dat wel eens problemen kunnen gaan geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Het hele huis is nieuw voor de hond, dus misschien valt het wennen aan de schuur ook wel mee en is dat gewoon een onderdeel van de hele verandering van het verhuizen -dat is zo maar mijn gedachte-...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Yep!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Onze denkwijze is natuurlijk niet die van een hond.......ik weet niet hoe oud je boef is maar als hij al wat ouder is wordt het nog moeilijker en zowiezo het verhuizen voor 'n dier is hartstikke vervelend want hij weet niet wat hem overkomt. Misschien moet je de eerste paar nachten ff bij hem zijn(slapen) dan went dat misschien makkelijker en sneller in dat nieuwe huis en weet hij dat je er voor hem bent want anders voelt hij zich helemaal verlaten door die grote verandering. Ik wens je succes en hoopt dat het lukt in het belang van het dier.