Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Met welke soorten vissen gaan guppy's goed samen?

De guppen zal ik in een bak binnenshuis gaan houden, ga dus uit van vissen die ook op kamertemperatuur kunnen overleven.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij hadden er black molly"s bij en neon tetra"s. Dat ging prima!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Guppen kunnen zelfs niet op kamertemperatuur. Om goed te zijn moeten ze verwarmd zitten of de kamertemperatuur moet al serieus hoog zijn. Afhankelijk van de verlichting kan een thermostaat voor warm water wel niet nodig zijn. Belangrijker echter, om te weten welke vissen er bij zouden kunnen, hoe groot is het aquarium?
bamibal
10 jaar geleden
Vissen moeten niet "overleven", maar moeten gehouden worden op de temperatuur waarbij ze zich het prettigst voelen. Voor guppy's is dat 23 tot 25 graden. Dat is dus de temperatuur van een gemiddeld tropisch aquarium.
Er zijn veel vissoorten die bij die temperatuur gehouden kunnen worden, maar er zijn veel meer aspecten van belang. Denk aan pH-waarde, beplanting, grootte van het aquarium, etc.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Volgens mij is de zwaarddrager wel een geschikt soort. Levendbarend dus wel heel geinig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De Chinese Danio is daar zeer geschikt voor. Ze zijn zo sterk dat ze in de zomer in de vijver gehouden kunnen worden. Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze daar ook de winter overleefden, maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd. Vast staat dat deze soort het ook goed doet in een onverwarmd aquarium.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Guppen kunnen zo ongeveer overal bij. Zij zullen andere vissen niet lastig vallen. Andersom soms wel, er zijn vissen die aan lange vinnen knabbelen en dan zijn de mannen guppen de pineut. Maar de enige soorten die ik kan bedenken zijn tropisch en dat is voor jou toch niet van toepassing als je ze op kamertemperatuur wilt houden. Ik moet wel zeggen dat hoewel de gup een harde vis is die heus wel overleeft op kamertemperatuur, ze zich het beste voelen in verwarmd water, ze zijn tenslotte tropisch.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding