Waarom is mijn kat van de 1 op andere dag uit balans?

De laatste 2 week eet deze poes al wat minder dan normaal, maar was altijd nog erg aanhankelijk en bij zinnen. Gisteren kwam hier echter verandering in. Toen ik wakker werd en haar eten wou geven kwam ze wel aanlopen, maar dit ging heel moeizaam (zwalken, met de kop/lichaam heen en weer, kop naar beneden/rug krom naar beneden). Ze wou toen ook niet direct eten, maar liep meteen verder naar een plekje om te gaan slapen. Ze slaapt (probeert) sinds dien erg veel, en het mank lopen blijft aanhouden. Wel eet ze nog steeds dezelfde hoeveelheid, en drinkt ook (zet het eten/drinken vlak bij haar slaapplek). Ontlasting lijkt nog wel prima. Als ik haar zo zie zwalken heb ik het idee dat ze elk moment in elkaar kan zakken. Er zijn wel korte periodes waarop ze zich als voorheen gedraagt, maar deze duren vaak niet lang en daarop volgt dan dat ze weer zwalkend naar een plekje loopt om weer verder te slapen. Wanneer ik haar dan wil aaien staan de ogen wagenwijd open en beweegt ze haar kop een beetje naar links/rechts al kijkend naar de grond. Ze heeft naar mijn idee ook zeker weten veel pijn wanneer ze zo uit balans is. Morgen ga ik een afspraak maken met de dierenarts (als dit mogelijk is op zondag..) Maar misschien zijn hier mensen met tips of e.v.t. Ideeën over hoe en wat er mis kan zijn. Dan kan ik me er een beetje op voorbereiden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (2)

Ik ben geen dierenarts, maar ik weet genoeg van katten om je te kunnen zeggen dat je per direct met deze kat naar de spoeddierenarts moet.
Mogelijk lijdt jouw kat aan een ernstig kaliumtekort, maar dat blijft van op afstand een gok. Ga alsjeblieft snel!

http://www.diabeteskatten.nl/forum/showthread.php?t=915
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik wil je niet ongerust maken maar: Het kan zijn dat je kat vergiftigd is. Dan is er haast bij. Ik weet dat een dierenarts in het weekend duurder is, maar wanneer je morgen te laat bent kan het zijn dat de rekening nog hoger wordt.
Neem het verhaal wat je hier hebt omschreven mee. Het geeft de arts veel informatie.
Hopelijk is het niks ernstigs. Laat je nog even weten hoe het met je kat gaat?