waarom miauwt mijn kat als een hond?

onze kater van 3 jaar doet zins vandaag raar hij wil niet aangehaald worden geeft hele rare miauwen net alsof we een hond horen. hij eet zijn nat voer niet hij likt er alleen maar aan. wat kan het zijn? ik wordt er nogal bang van het geluid wat hij geeft.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het gaat over een kat.. die hoeven neit naar een psycholoog. die gaan naar een direnarts als er echt iets mis is.
Poet
10 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=aP3gzee1cps zoiets?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
marloes wij hebben 3 katten in huis 1 kater en 2 poezen ze zijn allemaal geholpen.. en meestal als ik ze natvoer geef blijf ik erbij staan omdat ze alleen dat moment van de dag met drieen bijelkaar zitten. en hij schrokt normaal altijd en geeft geluidjes dat hij het heerlijk vind.
poet nee dat is het helemaal niet.
ik wacht vanacht af en kijk wat hij doet en ga morgen anders mee naar de dierenarts
Poet
10 jaar geleden
Lijkt me verstandig. Hij heeft mogelijk ergens pijn.
Rieneke1
10 jaar geleden
En Denise, wat zei de dierenarts?
Laat je het ons nog even weten?

Antwoorden (4)

Vermoedelijk is hij krols en roept hij een lieve, leuke poes (of jaagt hij zijn rivalen weg). Dat kan een erg indringend geluid zijn.
Onze kater kan enorm lawaai maken. Ongeveer zoals jij beschrijft en dan vooral ‘s nachts of heel vroeg in de ochtend, maar ook wel overdag.
Zoals je het beschrijft, zou ik me geen zorgen maken nog.
Misschien likt hij normaal ook wel aan zijn voer, maar zie je het niet, omdat je niet zo op hem let.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vermoedelijk heeft je kat een flinke keelontsteking te pakken. Met een ontstoken keel is het moeilijk een normaal geluid te produceren.
Waarschijnlijk is je kat ook koortsig, dus ik zou vandaag even met hem langs de dierenarts gaan.
Rieneke1
10 jaar geleden
Gewoon naar de dierenarts of eerst even bellen want hallo zeggen kost al genoeg geld. Dat likken lijkt me het instinct van moeten eten of sowieso willen eten maar als ie idd iets met zijn keel heeft en ziek is dan is het net als met ons dat je dan minder honger hebt. Succes met je beestje
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Loopt hij veel heen en weer naar de kattenbak? En als hij daar geweest is, zie je dan ook dat hij daadwerkelijk geplast heeft? Let hier even op, als het antwoord op de eerste vraag ja is en op de tweede nee, neem dan direct contact op met de dierenarts! Ik hou er rekening mee dat hij een verstopping heeft van zijn urinewegen en bij een kater is dit een spoedgeval.
Sowieso een goed idee om de dierenarts te bellen, zij kunnen duidelijk krijgen wat hij mankeert.