waarom miauwt mijn kat als een hond?

onze kater van 3 jaar doet zins vandaag raar hij wil niet aangehaald worden geeft hele rare miauwen net alsof we een hond horen. hij eet zijn nat voer niet hij likt er alleen maar aan. wat kan het zijn? ik wordt er nogal bang van het geluid wat hij geeft.

Weet jij het antwoord?

/2500

Vermoedelijk is hij krols en roept hij een lieve, leuke poes (of jaagt hij zijn rivalen weg). Dat kan een erg indringend geluid zijn. Onze kater kan enorm lawaai maken. Ongeveer zoals jij beschrijft en dan vooral ‘s nachts of heel vroeg in de ochtend, maar ook wel overdag. Zoals je het beschrijft, zou ik me geen zorgen maken nog. Misschien likt hij normaal ook wel aan zijn voer, maar zie je het niet, omdat je niet zo op hem let.

Vermoedelijk heeft je kat een flinke keelontsteking te pakken. Met een ontstoken keel is het moeilijk een normaal geluid te produceren. Waarschijnlijk is je kat ook koortsig, dus ik zou vandaag even met hem langs de dierenarts gaan.

Gewoon naar de dierenarts of eerst even bellen want hallo zeggen kost al genoeg geld. Dat likken lijkt me het instinct van moeten eten of sowieso willen eten maar als ie idd iets met zijn keel heeft en ziek is dan is het net als met ons dat je dan minder honger hebt. Succes met je beestje

Loopt hij veel heen en weer naar de kattenbak? En als hij daar geweest is, zie je dan ook dat hij daadwerkelijk geplast heeft? Let hier even op, als het antwoord op de eerste vraag ja is en op de tweede nee, neem dan direct contact op met de dierenarts! Ik hou er rekening mee dat hij een verstopping heeft van zijn urinewegen en bij een kater is dit een spoedgeval. Sowieso een goed idee om de dierenarts te bellen, zij kunnen duidelijk krijgen wat hij mankeert.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100