Wat kun je doen tegen stinkende honden?

Wij hebben 3 weken in zuid duitsland gezeten met onze 3 labradors. Door de extreme hitte hadden 2 last van hitteallergie, waarvoor ze behandeld zijn met antibiotica. Dagelijks veel gezwommen. Inmiddels opgeknapt, maar ze blijven stinken. Al een paar keer gewassen, maar dat helpt niet. Wat kan dat zijn en wat kunnen we eraan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Door antibiotica verandert de hele stofwisseling, maar dat is tijdelijk. Bij het nog steeds warme weer blijven de honden nog wel even stinken, maar dat gaat vanzelf over. Stop ze niet steeds opnieuw in bad, dar zet de huid alleen maar aan meer talg en vet te produceren. Ik neem aan dat het over een maand een stuk beter is, dan is de darmflora en de rest van het lichaam weer in evenwicht. Geeft de honden geen probiotica, dat werkt averechts bij honden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het klopt wat LGA zegt. Het beste is om de huid even met rust te laten. Door te badderen e.d. kan het ook alleen maar erger worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeker niet nog meer wassen. Ik lees dat de labradors ook veel gezwommen hebben: een hond die vaak nat is geeft ook een geur af. Mijn golden retriever heeft ook een nare hondengeur als ik ermee door de regen heb gelopen. Gewoon een beetje geduld hebben.