Kan ik mij kitten (+/-) 6 maanden wassen in bad?

kan ik mij kitten (+/-) 6 maanden wassen in bad?
hij is zeker niet gewent van in bad te zitten, want het is nooit nodig.
maar hij is nu door zwarte olie gelopen en mij wit katje is nu bijna helemaal zwart en we zouden hem graag wassen maar met een gewoon washandje gaat dat er nooit uitgaan.
mag ik hem dan wassen met mij shampoo (we hebben geen baby shampoo)
dus iemand een oplossing voor dit probleem ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ik zou in dit geval de dierenarts bellen. Met olie weet je het nooit. Hoeveel heeft ze opgelikt terwijl ze zichzelf geprobeerd heeft te wassen? Misschien is het wel in haar huid getrokken.

Antwoorden (2)

Hoewel een kat zichzelf heel goed schoon kan houden, kan het soms echt nodig zijn om je kat in bad te stoppen. Je kat kan een kleverige of vieze stof in zijn vacht gekregen hebben, of misschien voelt zijn vacht vettig aan en moet het verzorgd worden.
Je kunt kattenshampoo halen bij de dierenarts of de plaatselijke dierenwinkel. Lees de aanwijzingen op de verpakking om te zien of de shampoo geschikt is voor jouw kat, en verdun de shampoo met water als dat nodig is. Gewone shampoo die voor mensen bedoeld is kan de huid van je kat uitdrogen en kan tevens giftig voor hem zijn. Gebruik ook geen hondenshampoo als je niets anders hebt. Het is beter om alleen water te gebruiken dan een middel dat schadelijk voor je kat kan zijn.
Je kunt een washandje gebruiken om de shampoo in de vacht van je kat te masseren, maar je kunt dit waarschijnlijk beter met je handen doen.
Het eerste wat je moet doen is ervoor zorgen dat je kat erg moe wordt, zodat hij op zijn rustigst is voordat hij het water in gaat. Hierdoor zal hij minder snel bijten, krabben of proberen te ontsnappen. Kies een tijdstip uit waarop je kat zo ontspannen mogelijk is. Vaak is dit net nadat hij gegeten heeft. Als hij nog steeds erg actief is, speel dan zoveel mogelijk met hem totdat hij moe wordt.
fremar
3 jaar geleden
Koop een speciale shampoo voor katten en kittens, zorg ervoor dat die op elk vlak zacht en goed is: hij mag geen agressieve chemische producten of parfums bevatten. Gebruik nooit een shampoo voor mensen, omdat die niet geschikt is voor de vacht en de huid van uw kat: de pH-waarde is immers verschillend
ik zal je kitten langzaam laten wennen aan het water door hem/haar het water te laten zien stromen en eerst rustig een beetje nat maken. na een tijdje snap hij/zei dat die nat word door water en schrikt niet meer zet hem dan voorzichtig in het water. je kan hem ook laten afleiden met snoepjes