Jonge ratten , hoe leer ik het bijten af ?

Ik heb sinds twee/ drie weken twee jonge ratten van onder de tien weken. Beide nemen eten aan uit mijn hand, en zijn erg nieuwsgierig. Helaas is één van de twee sinds een dag of twee aan het happen geslagen. Ze pakt nog steeds eten aan, ze laat mijn hand toe in de kooi zonder een rare houding aan te nemen, maar als ik mijn hand stil hou begint ze in mijn vingers te bijten. Niet tot bloedens toe, maar wel hard genoeg dat het echt pijn doet. Haar zusje is heel zoet aan het snuffelen, die heeft geen ''hap''gedrag. Het zijn lichte ratten met rode ogen, van ondertussen 9/10 weken oud. Heeft iemand tips , zodat de jonge dame die zo hapt, er mee stopt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Bijten is voor jonge ratjes niet erg, het is gewoon een manier om de wereld te verkennen.Als het bijten te hard word , kun je dar duidelijk maken door het geluid na te doen wat ratten maken als ze bijvoorbeeld te hard spelen, een harde "piep".
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou kunnen komen dat de ene rat misschien wat avontuurlijker is dan de ander.Is de bijtende rat ook wat actiever?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oeps nu zij ik zelf "bijten" , ik bedoel natuurlijk knabbelen ;)