mijn cavia heeft een droog kaal plekje op zijn wang wat is dit?

Hallo, sinds 2 maanden heb ik 2 cavia's en een van hun heeft sinds een week een droog plekje. Sinds 2 dagen bloed het ook en het plekje wordt steeds groter. De fokker waar ik haar bij heb gehaald zegt dat dit schimmel is en heeft me hier iets voor gegeven maar na 5 dagen het gebruikt te hebben zie ik nog geen verbetering sterker nog het wordt steeds erger. Ze probeert er vaak aan te krabben .

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
fremar
7 jaar geleden
dit is voor de dierenarts

Het beste antwoord

Doet inderdaad aan een schimmelinfectie denken, kale plekjes aan kop of rond oren, kan gaan bloeden door te krabben, de aandoening zal zich verspreiden als je er niets aan doet.
Als het ringworm is dan kan het je besmetten, stante pede naar de dierenarts dus, liefst vandaag nog...
Z512099
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er begint weer haar te groeien op het plekje. Ontzettend bedankt het was toch schimmel.