waarom valt mijn kat mijn vuist aan?

Als ik mijn vuist boven of voor mijn kats zijn hoofd hou gaan zijn oren in zijn nek en valt hij me vuist aan en hij miauwt dan soms.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Heb je hem uit een asiel gehaald? Z'n vorige baasje is dan de oorzaak.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Nou...kan een oorzaak zijn, katten zijn natuurlijk katten :-)
Mijn kat haat bijvoorbeeld mijn pantoffels, en toch liggen die alleen maar in het schoenenrek of onder de computer tafel.
Poet
10 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=89moB-eWtEY
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je kat geen goede ervaringen heeft met vuisten.
Misschien kreeg hij vroeger op zijn donder.
Amadea
10 jaar geleden
Precies wat ik bedoel met mijn eerste reactie, Alma!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom doe je dat dan,is toch ook niet nodig.
Ik zou niet weten waarom ik een gebalde vuist tegen mijn kat zou maken.
Ik hoop niet dat dat er een reden voor is,maar het lijkt alsof je kat zich bedreigd voelt en zichzelf wil verdedigen.
Mijn kat vertrouw me helemaal,ligt op z'n rug met z'n buikje naar boven op me schoot en zelfs als hij een dikke staart heeft(omdat hij ergens van geschrokken is)kan ik hem zo oppakken.
Geen vuist meer maken tegen je kat,hij vind het in ieder geval niet prettig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Laurena, als ik zit te eten op de bank dan heb ik mijn hand als een vuist om mijn lepel en wil mijn kat hem aanvallen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar je zegt zelf dat je je vuist boven of voor je kat z'n hoofd houd,dat klinkt toch wel anders dan dat je gewoon zit te eten.
Heb je misschien een asielkat die van de straat is gehaald dan kan het daar door komen dat hij zo reageert als je zit te eten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja nadat hij dat deed bij het eten ging ik kijken waar hij zo boos op was, en niet bij het asiel weg

Antwoorden (2)

Staan de oren bij een kat rechtop en naar achteren gericht, in combinatie met wijd openstaande ogen waarbij de pupillen zich vernauwen tot spleetjes, dan is de kat erg boos. Kennelijk irriteert hij zich aan de vuist op zijn hoofd. Waar die irritatie precies vandaan komt is zo niet te zeggen.
10 jaar geleden
Een hand is geen speelgoed. Kan dus een bedreiging zijn. Neem iets in de hand dat ze interessant vindt en waar ze mee spelen kan, een hengeltje of zoiets. Als ze op die manier rustig aan je handen went, komt het goed.

Bedenk wel dat voor honden en katten een hand van bovenaf waar ze geen affectie mee hebben een regelrechte aanval betekent of kan betekenen. benader haar voorlopig van opzij of rustig met de hand met speeltje over de grond, dan wordt het iets dat normaal is.
Ivana