heeft ons konijn zijn oog ontstoken?

Met dit warme weer doe ik onze dieren allemaal apart in de ren met een parasol erboven, en telkens geef ik ze opnieuw water.
Sinds vandaag zag ik dat ons konijn Snuffie (11jaar) zijn rechter oog helemaal heeft dicht zitten. Zijn vacht rondom het oog is helemaal nat. Ik heb samen met mijn ouders het oog geprobeert schoon te maken met water. Nu is het alleen nog nat, maar hij houd zijn oog nog steeds dicht. Ik heb tijdens het schoonmaken geprobeerd om zijn oog iets te openen en zag dat zijn oog ook heel rood was. Volgens mij hoort dat niet zo??t
Wat kan ik het beste voor onze lieve Snuffie doen? Om internet zag ik een oogzalf staan is dat raadzaam om dat te kopen?

Ps; ons konijn is nu opeens ook erg verkouden (hij niest steeds)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je konijn kan van alles mankeren, ga ermee naar je dierenarts, ik zit bij de symptomen die je noemt te denken aan myxomatose, als je konijn hier niet tegen ingeënt is, is dit ernstig en dient het diertje direct behandeld te worden. Maar ik kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben, al is dat geen reden om niet naar de dierenarts te gaan.
Heel veel sterkte.