wat moet ik doen als mijn nieuwe kitten van 13 weken te wild speelt met de veel jongere en kleinere kitten die ik al had?

Ik heb de kitten erbij genomen, omdat de kitten die ik al had te jong uit het nest is gehaald en dus een soort van voorbeeldkat nodig heeft. Alleen als Jazzy (de oudere kitten) speelt met Rajah gaat het er hard aan toe, ze bijt en duikt bovenop Rajah die vervolgens piept en probeert weg te komen. Aangezien zij drie keer zo klein is heeft ze geen enkele kans.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Hoe oud is Rajah? Heeft ze vlucht- en verstopplekjes?

Antwoorden (3)

Als Jazzy geen dikke staarten opzet is het spelen en dan moet je ze hun gang laten gaan. Aan de namen te horen zijn het twee katertjes en dat is ook de beste combinatie. Zelf heb ik het omgekeerde gehad. Een onaangepast kitten die inmiddels 9 maanden oud was met een aangepast kitten van drie maanden. Dat zijn nu elkaars beste vrienden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Citaat @vraagsteller: " hard aan toe, ze bijt en duikt bovenop Rajah die vervolgens piept en probeert weg te komen. Aangezien zij drie keer zo klein is heeft ze geen enkele kans. "
Je hebt niet goed gelezen, Hannes Sloot, want hieruit mag duidelijk zijn dat de OUDSTE een poes is en de JONGSTE ook trouwens = 2 poesjes, dat is niet de beste combinatie.
Hierin heb je gelijk, tip voor de volgende keer : Twee katers gaan het beste samen!
De oudere kitten Jazzy is gewend te spelen met haar nestgenootjes, even oude katjes die dit spelgedrag ook vertonen.
De jongste Rajah is, zoals je al weet kennelijk...VEEL te jong uit het nest gehaald, dit baby'tje snakt naar z'n moeder en véél jongere nestgenootjes, die dus niet zo ruw spelen, het gedrag is leeftijdgebonden.

Wat te doen, een optie zou zijn om Raja bij een moederpoes-figuur te laten opgroeien totdat ze 12 / 13 weken is. Hoe oud is zij nu?
Zou je bij het asiel navraag kunnen doen, misschien hebben zij wel een nest waar dit inie minie kitten tijdelijk bij kan? Soms lukt dat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De kittens zijn inderdaad poesjes. Helaas is het nu sowieso te laat daar iets aan te doen en heb ik ook geen mogelijkheid Rajah weg te doen en wil ik dit eigenlijk ook niet....bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Ik laat ze nu hun gang gaan en blijf erbij met spelen, gaat Jazzy te lang door dan klap ik in mijn handen en stopt ze met bijten. Ik ben zelf bijna altijd thuis en laat de kittens nog niet bij elkaar als ik weg ben. Ik hoop dat als ze beide ouder worden het probleem zichzelf oplost.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat doe je 's nachts?
Slapen ze bij jou op de kamer? Het zijn, hoewel baby's [veel slapen], toch nachtdieren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ze slapen beide in een aparte kamer, en ook als ik weg ben. Ze hebben daar hun eigen eet/drink bakje, mandje en kattebak, maar uiteindelijk moeten ze natuurlijk bij elkaar kunnen, maar ik ga er vanuit dat het beter gaat als Rajah groter en sterker is en ze meer gewaagd zijn aan elkaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze zijn nog zo jong, ze zouden helemaal niet alleen gelaten mogen worden... het zijn baby'tjes... allebei, maar natuurlijk vooral de jongste... Waarom zet je niet een mand naast je bed waarin ze kunnen slapen? Heb je een deken en een warme kruik [moederwarmte] en een wekker [imiteert hart van de moeder] in het mandje?
Weet je dat volwassen katten 15 à 20 keer per dag eten?
Hoe doe je dat met deze poesjes?
Doe ze apart