Wat heeft m'n vogel?

Ik heb een Agapornis van 4 jaar oud, en hij/zij heeft al sinds zijn/haar geboorte dat z'n poep heel erg waterig is, en hij poept om de 5 min. wanneer hij op je schouder zit. Verder is hi nog gezond, mooie verzorgde veren, hyperactief enz. Maar hoe komt poepen? en is er misschien een soort dieet wat zou helpen ofzoiets?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuk beest!

Het beste antwoord

Een vogel plast en poept te gelijk.
Als hij zich helemaal kan ontspannen, als hij lekker op je schouders zit, zal hij het wel wat vaker doen, dan dat hij op zijn stokje zit.
Ik denk dus dat er niets mee is en dat je vogeltje het heel erg naar zijn zijn heeft bij jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet dat dat leuk is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach ja, het is een lief vogeltje, maar hij kan niet meer poepen dan hij gegeten en gedronken heeft, dus het houdt een keer op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als hij al z'n inhoud eruit poept is ie dood -.-"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijft hij wel lekker stil zitten!

Andere antwoorden (2)

Geef je groenvoer? Sla, andijvie, dat soort dinegen? Wees daar wel erg terughoudend mee in dat geval. Teveel van dit soort groenten kan een oorzaak zijn van diarree
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
TE waterige poep is vaak een teken, dat er iets niet helemaal goed is. En als het ECHT om de 5 minuten is, dan is dat wel heeeeel veel.
Wat er precies aan de hand is kan ik niet vertellen, net zomin als andere GV-ers denk ik.
Wat je zou kunnen doen is wat ontlasting naar de dierenarts brengen, zodat hij/zij kan onderzoeken of alles okee is.
Tevoren uiteraard even bellen; misschien is dat gesprekje al genoeg. De dierenarts kan je gerichte vragen stellen en misschien is dan al veel duidelijk.
Succes! Prachtige vogel trouwens!!