Je honden vertrouwen jou, als dat niet zo was hielden ze je wel in de gaten!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat ze jou, als leider van de roedel, moeten beschermen.

Als ze met de rug naar jou toe liggen, kunnen ze het eventuele gevaar
beter zien aankomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Het is normaal dat een goed uitgebalanceerde hond afstand neemt van de roedelleider tijdens de rustperiode. Honden die contactliggen zijn eigenlijk nog in de puppyfase en dat is bij onze huishonden vaak het geval.
Dat een hond zo gaat liggen om de buitenboel in het oog te houden opdat hij de baas kan verdedigen, is niet juist. De verdediging hoort uit te gaan van de roedelleider en omegahonden zullen pas bijspringen als duidelijk is dat de leider het in zijn eentje niet aankan. Het met de rug naar je toe liggen is dus een teken van ontspanning en vertrouwen.