hoeveel brokken mag een pup van 8 weken per dag?

hoeveel gram brokken moet een pup (amerikaanse bulldog)per dag hebben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
17.5K

Antwoorden (2)

Kijk op de verpakking. Het gaat per kilo lichaamsgewicht. Een algemene vuistregel is 25 gram per kg.

"Honden krijgen een aantal keren per dag te eten, afhankelijk van de levensfase waarin de hond zich bevindt. Jonge dieren (pups) dienen 4x per dag gevoed te worden tot 12 weken. Honden in de juveniele fase (3 tot 8 maanden) krijgen 3x per dag te eten en volwassen honden bij voorkeur 2x per dag (zeker bij grote rassen i.v.m. maagtorsie) of eventueel 1x per dag.

Geef uw hond steeds een maaltijdvoeding, dit wil zeggen een steeds afgewogen hoeveelheid voeding. Laat de voeding 10 minuten staan en neem de bak dan weg. Zorg dat er constant vers drinkwater ter beschikking staat. En geef de juiste hoeveelheid voeding, afhankelijk van lichaamsgewicht en leeftijd van de hond.

Een hond in de groei heeft 25 gram voeding per kg lichaamsgewicht nodig, een volwassen hond slechts 10 gram per kg lichaamsgewicht per dag. Een doseringsschema is in de dierenkliniek verkrijgbaar."

http://www.dierenkliniekhulst.nl/?pagina=voedinghond
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De hoeveelheid voer dat een pup eet staat geijkt aan de hoeveelheid voer voor een volwassen hond. Tot 6 maanden is er zo'n grote groeispurt dat al dat voer noodzakelijk is. Wel moet de dagelijkse hoeveelheid worden verdeeld in 4-5 porties omdat de maag deze grote hoeveelheid niet in een keer aankan.

Hoeveel gram de pup nodig heeft hangt af van het merk voer dat je verstrekt en de energie die de pup heeft. Honden met een laag energie niveau verbruiken uiteraard minder dan een vreselijk drukke hond. Dat is niet alleen per ras verschillend, maar ook per individu.

Je zou als leidraad de gegeven hoeveelheid per dag die op de zak vermeld staat in 4 of 5 porties kunnen verdelen en aan je pup moeten merken of dat genoeg of te veel is. Voer nooit laten staan. Geef het hondje een kwartier om alles op te eten en wat overblijft is voor de volgende ronde. Verder moet je goed kijken naar de pup of hij speels blijft en er glanzend en gezond uitziet. Een pup slaapt nog ongeveer 18 uur per etmaal.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ En niet te lang puppybrokken blijven geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uiteraard een dikke plus!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus!