Moederkat laat kittens achter wat nu?

Gisteren is mijn kat bevallen van 2 kittens. Alles was oke tot nu... ze laat haar kittens achter. Als ik de kat niet bij de kittens zet krijgen ze nauwelijks melk...
ik dacht dat het beter was als ik de kittens zelf opvoed maar wil toch weten wat er ineens aan de hand is. En hoe los is dit op?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Kan het zijn dat je poes nog veel te jong is om kleintjes te krijgen? Dan zijn ze als tienermoedertjes en weten niet wat te doen.
De kittens moeten voldoende melk binnenkrijgen: als ze piepen is het niet voldoende en zal je bij moeten voeren, voorlopig iedere 2 uur, dag en nacht.
Bel nu meteen even met de dierenarts voor advies en om melkpoeder en een flesje te halen. Succes, sterkte, en laat de poes zsm castreren svp.
Rieneke1
5 jaar geleden
Antoni
5 jaar geleden
Een poes wordt toch gesteriliseerd, een kater gecastreerd, of niet?
Rieneke1
5 jaar geleden
@Antoni, een poes wordt ook gecastreerd, al wordt er in de volksmond gesproken over sterilisatie. Bij een sterilisatie wordt de eileider afgebonden, en zou de poes nog steeds gewoon krols worden. Bij een castratie worden voortplantingsorganen weggenomen, dus ook poezen worden gecastreerd.
Antoni
5 jaar geleden
@Rieneke1, veel dank voor de uitgebreide uitleg!