Alles kan. Als jij dat wil en de deur dicht houdt zal de kat wel moeten maar ik vind het een vorm van dierenmishandeling.

"Het is niet ideaal om met een kat die gewend is veel naar buiten te gaan, te verhuizen naar een huis waar hij/zij niet meer naar buiten kan. Soms is er echter geen andere oplossing. Voor katten die toch al niet veel naar buiten gaan, is dit natuurlijk makkelijker dan voor katten die de hele dag buiten doorbrengen. Een buitenkat die binnenkat wordt, heeft bezigheden nodig. Daar kan de eigenaar voor zorgen door:
Droge brokjes in huis te verstoppen om zo de kat de mogelijkheid te geven te jagen, verstop brokjes in een voerbal, zorgen voor krabpalen waar de kat in kan klimmen en hoge uitkijkplekken. U moet minimaal eenmaal per dag ‘prooispelletjes’ spelen met de kat."

http://www.plusdierenklinieken.nl/verhuizen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
" Alles kan. Als jij dat wil en de deur dicht houdt zal de kat wel moeten maar ik vind het een vorm van dierenmishandeling." Dit is een drogreden die gebruikt wordt om het buiten zetten van de katten te vergoelijken. Net zoals een mens kan wennen aan een flat of appartement kan een kat wennen aan het binnen blijven.
Rieneke1
10 jaar geleden
Theo, dit geld helaas niet voor alle katten. Er zijn katten die door roeien en ruiten gaan, en echt niet te handhaven zijn binnen.
Gelukkig lukt het bij de meeste katten wel.
Mits je zorgt voor alternatieven voor de gedragingen die ze buiten kunnen uitvoeren, is er geen sprake van mishandeling.
Punt is dat je veel meer tijd en energie in een binnenkat moet stoppen, en daar gaat het vaak fout.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
We hebben een kat gehad die absoluut niet binnen wilde en hebben nu een kat die niet naar buiten wil. Bij beide hebben we geprobeerd om ze toch ook te laten wennen aan 'die andere omgeving'. De buitenkat flipte helemaal als we hem binnen hadden en de andere kat die vindt het gewoon niet leuk buiten (overigens hebben we haar slechts buiten gezet omdat we in eerste instantie dachten dat het toch ook wel goed voor d'r was om een paar minuutjes zon mee te pikken - we bleven er ook telkens bij - dus niet om de kat kwijt te zijn).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een buitenkat binnenhouden is meestal een hele opgave. Wij hebben dit meegemaakt met een opvangpoes. Ze brak het hele huis af. Echter als een poes altijd al binnen heeft gezeten is dit zeer zeker geen dierenmishandeling, maar ik geloof ook niet dat je dit vind toch, Pelle? Je vind het toch alleen maar dierenmishandeling als je een buitenkat binnen gaat houden?
Onze poezen komen niet buiten, maar hebben dit ook nooit gedaan. We hebben een 'poezenkamer' met allerlei krabpalen en speeltjes waar ze het prima naar hun zin hebben. De rede hiervoor: ik wil niet dat onze buurt last heeft omdat WIJ zonodig poezen willen houden. Wij hebben immers ook overlast van andere katten uit de buurt, wat erg vervelend is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niekske, als je goed leest zie je dat ik dat helemaal niet zeg! Ik vind persoonlijk dat je je katten op je eigen terrein moet houden, ik heb namelijk geen katten maar wel de stront!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oja Theo: wel grappig dat je dat een drogreden noemt tegen iemand die geen katten heeft en een hekel aan kattenpoep in de tuin. Je kunt echt wel een systeem in je tuin maken dat je kat er niet uit mag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Theo, dit geld helaas niet voor alle katten. Er zijn katten die door roeien en ruiten gaan, en echt niet te handhaven zijn binnen." Zeker weten van wel, het kost de nodige tijd en strijd om het voor elkaar te krijgen maar op den duur lukt het ook bij die katten. Net als elk dier zal de kat ook eerst vechten voor zijn vrijheid, weet het dier dat het niet lukt legt ze zich neer bij de situatie, dat kan een week duren maar ook een half jaar. En ja Pelle het is en blijft een drogreden van de personen die te weinig tijd in h8un huisdier willen investeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom geef je zelf geen antwoord Theo?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Theo is liever van de oppositie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat mijn antwoord niet populistisch genoeg is en de bezoekers ongefundeerd gaan minnen zoals ook bij jou. Wel minnen maar niet aangeven waarom.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind wel dat je blijkbaar niet verder komt dan de eerste zin, ik zeg toch helemaal niet dat het onmogelijk is. Verder kan niet iedereen tijd investeren in een huisdier, het is dan beter om een goed tehuis te zoeken dan van elke buitenkat een binnenkat proberen te maken.