mijn valkparkiet is heel stil en doet zijn ogen dicht is hij ziek?

normaal is mijn valkparkiet heel levendig en fluit veel,nu zit hij heel stil en doet zn oogjes dicht kan het zijn dat hij ziek is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (2)

Als dit opeens ander gedrag is dan normaal (en niet zijn normale middagdutje), dan kan het zijn dat er iets met hem aan de hand is.
Als je je ongerust maakt: bel even met de dierenarts. Bekijk tevoren zijn ontlasting: is dat ook anders dan anders? Eet en drinkt hij wel? Ademt hij net als anders, of zwaarder/met een "piepje"? Dat kan allemaal info zijn voor de dierenarts om zijn/haar oordeel te kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een vogel zal pas laten zien dat hij ziek is, als hij het echt niet meer kan verbergen. Als je als vogel namelijk laat zien dat je ziek bent, ben je prooi! Dat betekent dus dat als het jou opvalt dat er wat is met je vogeltje, dat hij eigenlijk al een poosje niet lekker is. Daarom moet je dit soort zaken bij vogels niet een paar dagen aankijken. De dag dat het opvalt zou je kunnen afwachten, bij geen verbetering de volgende dag, meteen naar de dierenarts!