Mijn kat bijt in me enkels is dat normaal?

Als ik langs loop of hij loopt naast me dan bijt hij in me enkels. Niet hard ofzo. Of hij pakt me enkels met zijn poten. Ik heb wel af en toe van die kleine wondjes. Heb zelf niet door dat hij me per ongeluk heeft open gehaald. Is dit nu agressie of is het lief bedoeld? Moet ik er wat tegen doen?

Het is verders een schatje en gaat heel goed met me dochter van 2 jaar om.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.5K

Het beste antwoord

Katten doen dit meestal uit liefde, speelsheid en aandacht, maar soms kan dit gedrag ook uit agressie ontstaan, kijk naar zijn gezichts uitdrukking. Katten maar ook andere dieren letten vaak op iemands reactie, als de gene geschrokken reageert zal het dier opnieuw zo een reactie geven. Als je niet meer wil dat de kat in je enkels krapt kan je het beste "tss" roepen, dit moet wel met kracht gebeuren. Als hij er niet op reageert pak je hem op (met een hand in de nekvel en de ander ondersteunt zijn buikje) en zet je hem ergens verder op neer. Laat ook zien dan je dominat bent... Als dat niet helpt kan je het best naar de dierenarts gaan, om te kijken of er geestelijk of fysiek wat mankeerd, alvast succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel erg bedankt. ik hoo dat het idd stopt met hem uit te putten en o niet ga ik zeker is met de dierenarts praten.

Andere antwoorden (3)

vaak is het pure jachtdrift.
je zou kunnen proberen of het mindert als je wat vaker met hem speelt, minstens eenmaal per dag tot hij goed moe is.
Rieneke1
12 jaar geleden
hahaha, wat grappig.

Ik had ook een kat en die lijkt precies op jou kat. Ook een zwarte kat.

Maar hij deed ook nog eens precies hetzelfde. Hij "verstopte" zich achter een plant en "viel" mij dan aan. Ook in mijn enkels.

Ik vond het wel lief en schattig. Ik had altijd het idee dat hij het deed om te spelen.

Ik denk dat het gewoon lief bedoeld is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is niet verkeert bedoelt,maar zou het hem wel afleren zeker vanwege je dochter.Die is kleiner en de kat zou haar ergens anders kunnen verwonden.