Kunnen je problemen verwachten met twee gecastreerde katers en een kittenpoesje?

Wij hebben zelf 2 gecastreerde katers van 1 en 2 jaar oud die de beste maatjes van elkaar zijn. Nu kunnen wij een kitten opvangen maar dat is een poesje. Kunnen wij hier problemen mee verwachten? Wij willen de kitten graag opvangen maar niet ten koste van onze eigen twee katten die wij zelf ook als kitten hebben gekregen. Gaat dus niet om nieuwe nestjes krijgen maar om het gedrag wat die van ons tegen de poezenkitten kunnen gaan vertonen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

jouw katers zijn nog jong, en bovendien goede maatjes.
gezien hun leeftijd zullen ze het speelse gedrag van het kitten nog prima kunnen handelen.
ook dat je groep stabiel is is een positief teken.
een goede relatie kan tegen een stootje.
eerlijk gezegd voorzie ik geen enkel probleem.
veel plezier met de kleine!
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Lijkt me inderdaad geen probleem. Een kitten (als het echt een jonkie is) aardt meestal wel bij andere/oudere katten. Het is een wisselwerking. Het jonkie leert van de ouderen en de ouderen worden weer speels van het jonkie (hier wel in ieder geval!)

Veel plezier!
12 jaar geleden
Je kan zeker problemen verwachten, katten zijn onberekenbaar.
Soms gaat het goed maar vaak ook niet, geen peil op te trekken.
Het enige is uitproberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kans is groot dat het goed gaat, je katers zijn nog jong.
Het zal waarschijnlijk de eerste paar dagen wat blazen en grommen zijn naar elkaar en eventueel wat vechten.

Ook wanneer je kitten straks wat ouder wordt en de hormonen beginnen op te spelen kan het misschien wat moeilijk worden, maar dat zal na de sterilisatie weer over zijn.

(ik heb 2 weken geleden een kitten bij mijn 1 jarige kater geplaatst en de eerste dagen waren verschrikkelijk, blazen grommen, vechten. Het is steeds wat beter gegaan en nu liggen ze samen in 1 mandje te slapen.)

Houd er dus rekening mee dat het in het begin lastig zal zijn, maar dit hoort erbij, gewoon veel geduld hebben en proberen zo weinig mogelijk in te grijpen bij het vechten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mij is altijd verteld dat poezen bij elkaar meestal geen problemen geven maar katers wel.
plus het feit dat het om een kitten gaat5, ik denk da de problemen wel mee zullen vallen (maar uitsluiten kan ik het natuurlijk niet)